نسخه چاپی

تركیه بار دیگراتحادیه اروپا را تهدید كرد

«بنعلی ایلدریم» با تهدید به روانه كردن موج مهاجران به سمت كشورهای اروپایی گفت: باور دارم كه در میان رهبران اروپا هنوز افراد آینده نگر وجود دارد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از آناتولی نوشت: «بنعلی ایلدریم» نخست‌وزیر ترکیه در واکنش به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا در باره ترکیه اظهار داشت: اتحادیه اروپا این تصمیم را فارغ از دور اندیشی سیاسی و حسن نیت اتخاذ کرده است. اتحادیه اروپا اول باید تصمیم بگیرد که آیا قرار است با ترکیه همکاری کند یا با گروه‌های تروریستی؟ ملت ترکیه منتظر این پاسخ است.

وی افزود: این تصمیم حس اعتماد ملت‌ ما را نسبت به اتحادیه اروپا که اکنون در روند کاهش اعتماد قرار گرفته، از بین برده و بیش از پیش رنجانده است.

ایلدریم خاطر نشان کرد: دو روز پیش نمایندگان پارلمان اروپا جمع شدند و تصمیمی مبنی بر توقف مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا اتخاذ کردند. این تصمیم از نظر ما اهمیتی ندارد. تنها تصمیم ملت‌ خودمان برای ما ارزش دارد.

او اظهار داشت: امیدوار هستم که این تصمیم در اجلاس رهبران اتحادیه اروپا مورد توجه نخواهد گرفت و اجازه داده نخواهد شد تا روابط اتحادیه اروپا و ترکیه آسیب ببیند.

بنعلی ایلدریم همچنین تاکید کرد: آنها تلاش دارند که آن چه را که با سلاح و تانک در شب کودتای ۱۵ جولای به دست نیاوردند، با استفاده از اعمال فشار اقتصادی بر ترکیه محقق کنند. ولی من به صراحت اعلام می‌کنم که این بار نیز ناکام خواهند شد.

نخست وزیر ترکیه ضمن تهدید ضمنی اتحادیه اروپا گفت: باور دارم که در میان این رهبران هنوز افراد آینده نگر وجود دارد. باید یادآور شویم که کشور ما میزبان میلیون‌ها شهروند و پناهجوی سوری و عراقی است. اگر ترکیه جلو موج مهاجران را رها کند، اروپا دچار معضل می شود.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...