نسخه چاپی

اوباما هم درگذشت كاسترو را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور آمریكا با بیان اینكه كاسترو بر جهان اطراف خود اثر گذاشت، به مردم كوبا تسلیت گفت و واشنگتن را دوست آن‌ها توصیف كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه درگذشت «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب کوبا را تسلیت گفت.

اوباما که اولین رئیس‌جمهور آمریکا است که پس از 6 دهه به هاوانا سفر کرده و در دوره او روابط آمریکا و کوبا از سر گرفته شد، در پیام خود گفته است که «به سوی ملت کوبا دست دوستی دراز می‌کنیم.»

وی کاسترو را فردی توصیف کرده که «به انحاء بی‌شماری مسیر زندگی افراد، خانواده‌ها و ملت کوبا» را تغییر داد. اوباما نوشته است: «تاریخ اثر بزرگ این شخصیت بر مردم و جهان اطراف او را ثبت کرده و مورد قضاوت قرار می‌دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به از سر گیری روابط دو کشور بر اساس اشتراکات تاریخی، فرهنگی و قومی، در پایان نوشته است: «امروز به خانواده فیدل کاسترو تسلیت گفته و برای مردم کوبا دعا می‌کنیم. در روزهای پیش رو، آن‌ها گذشته را به خاطر آورده و در عین حال به آینده نگاه خواهند کرد. مردم کوبا باید بدانند که دوست و شریکی در ایالات متحده آمریکا دارند.»

آقای کاسترو امروز در 90 سالگی درگذشت. او از رهبران جنبش‌های آزادی‌بخش در آمریکای لاتین بود و 6 دهه قبل در کوبا به قدرت رسید. دوران رهبری وی مملو از تلاش‌های آمریکا برای تغییر نظام در کوبا بود.

۱۳۹۵/۹/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...