نسخه چاپی

ناوگروه ارتش قطعا عرض اقیانوس اطلس را طی خواهد كرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور ناوگروه این نیرو در اقیانوس اطلس را نشانه اقتدار ملت ایران عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه یک» به مناسبت هفتم آذر (روز نیروی دریایی) درخصوص حضور ناوگروه‌های ارتش در آبهای آزاد و بین‌المللی بخصوص در اقیانوس اطلس که اخیرا برای اولین بار صورت گرفته است، اظهار داشت: ناوگروه ٤٤ ما روز 16 مهر از جنوب کشور حرکت کرد و به خلیج عدن و بندر دارالسلام در تانزانیا رفت و اکنون در آبهای اقیانوس اطلس و در آفریقای جنوبی پهلو گرفته است.

سیاری گفت: این کار انجام شد تا نشانه اقتدار مردم ایران باشد.

وی تاکید کرد: ما به آب‌های منطقه محدود نیستیم و باید دست بلندی در آب‌های جهان داشته باشیم چراکه امنیت بدون اقتدار ایجاد نمی‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص اظهارات ترامپ مبنی بر جلوگیری از حضور ایران در آب‌های آزاد با بیان اینکه جواب این حرف تنها «خنده» است، گفت: امریکا اگر فکر می‌کند کدخدای جهان است ما این را قبول نداریم.

سیاری ادامه داد: تاکتیک و تکنیک ما عاشورایی است و آنها کسی نیستند که راجع به آب‌های آزاد تصمیم بگیرند.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر کسی بخواهد جلوی حضور ما در آب‌های آزاد را بگیرند ما هم جلوی حضور آنها را خواهیم گرفت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: قطعا ناوگروه‌های ما در آینده نزدیک قاره افریقا را دور زده و عرض اقیانوس اطلس را هم طی خواهد کرد و به دریای چین و آبهای شرق اسیا هم خواهد رفت.

سیاری در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص دستگیری صیادان ایرانی توسط دزدان دریایی گفت: ما مدام برای صیادانمان کلاس آموزشی می‌گذاریم و برای خیلی از آنها اسکورت قرار می‌دهیم اما برخی از آنها به جاهایی می‌روند که در کنترل نیست و این مشکلات بوجود می‌آید.

وی در عین حال تصریح کرد: وزارت خارجه و دولت و نیروهای مسلح پیگیر وضعیت این صیادان هستند ولی خب سومالی و دزدانش که دولت مرکزی ندارند و این کار را مشکل کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درخصوص تامین نیازهای این نیرو نیز گفت: ما طرحی برای خرید ناوشکن نداریم و خودمان آن را طراحی می‌کنیم و می‌سازیم.

سیاری گفت: وقتی به حضرت آقا گزارش دادیم که -خارجی‌ها- اطلاعات و نقشه های زیردریایی ها را به ما نمی‌دهند، ایشان فرمود
چه بهتر، به درک که کمک نمی‌کنند خودتان بروید تحقیق کنید.

وی اضافه کرد: زیردریایی های کلاس غدیر و زیر دریایی فاتح به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی گفت: در روز سه شنبه چند دستاورد جدید رونمایی خواهد که رادار، کنترل آتش ناو، دستگاه تست موشک و اژدر و نیز شبیه ساز ازجمله آنها خواهد بود.

سیاری افزود: در آینده نزدیک چند شناور نیز الحاق خواهد شد که یکی از آنها ناو لجستیک خارک است که بعد 35 سال خدمت، به مدت دو سال و نیم تعمیرات اساسی شده و از جمله سامانه‌های بروز شده آن، سیستم رانش است.

وی همچنین از الحاق ناوشکن جدید «سهند» و یک ناوشکن دیگر (که هنوز نامگذاری نشده) در آینده نزدیک (نیمه اول سال آینده) خبر داد و تصریح کرد: ناو «خلیج فارس» هم ناوشکنی است که توانمندی آموزشی هم دارد و البته زمان الحاق آن هنوز مشخص نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما در طول سال 25 رزمایش تخصصی اجرا می‌کنیم که بسیاری از آنها رسانه‌ای نمی‌شود، گفت: در بهمن ماه نیز رزمایش بزرگ ولایت ٩٥ برگزار خواهد شد.

سیاری درخصوص برخی جوسازی‌ها مبنی بر ناهماهنگی نیروهای دریایی ارتش و سپاه، با رد این موضوع گفت: اینها ساخته و پرداخته دشمن است و من همینجا اعلام می‌کنم که نیروی دریایی سپاه و ارتش کاملا لازم و ملزوم یکدیگرند و تعاملات و هم افزایی خوبی هم بین دو نیرو وجود دارد.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...