نسخه چاپی

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

دولت خسارت باغداران شمالی را پرداخت نكرده است

عکس خبري -دولت خسارت باغداران شمالي را پرداخت نکرده است

اغلب خسارت دیدگان این حادثه اقشار ضعیف و متوسط روبه چائین جامعه هستند، مصوبه هیات وزیران بود كه در اسرع وقت به آنها وام بلا عوض پرداخت شود، كه تا كنون وامی تخصیص داده نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از عدم پرداخت مطالبات باغداران خسارت دیده ناشی از برف سال 92 مازندران خبر داد و گفت: دولت وعده داد که این خسارتها پرداخت شود اما هنوز اتفاقی رخ نداده، ضمن آن که خسارت باغدارانی که از طوفان چند ماه بیش هم متضرر شدند، هنوز خبری از پرداخت آن در میان نیست.
دکترسید علی ادیانی راد در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی نما به خسارت شش هزار واحد مسکونی در سوادکوه و قائمشهر در نتیجه طوفان چند ماه گذشته اشاره کرد و افزود: اغلب خسارت دیدگان این حادثه اقشار ضعیف و متوسط روبه چائین جامعه هستند، مصوبه هیات وزیران بود که در اسرع وقت به آنها وام بلا عوض پرداخت شود، که تا کنون وامی تخصیص داده نشده است.
نماینده مردم قائمشهر جویبار و سوادکوه خبر از خسارت 16 میلیاردی به مرکبات منطقه سوادکوه در نتیجه برف چند روز گذشته داد و اظهار داشت: این میزان خسارت تنها به محصولات وارد شده، اگر بخواهیم خسارتی که به درختان مثمرهم در منطقه وارد شده، اشاره کنیم ، رقم خیلی از این ها فراتر می رود. در خود قائم شهر به عنوان پایتخت مرکبات خسارت خیلی بیشتر از این حرف هاست.
وی با بیان اینکه آن چه در مواقع بحرانی، چهره حقیقی و زیر پوستی خود را نشان می دهد بحث ضعف در زیر ساختها ست، گفت: هر چقدر زیرساخت ها بیشتر به صورت اصولی، علمی و در چارچوب مسائل کارشناسی ایجاد شده باشد، در مواقع بحرانی هم به همان مقدار، میزان خسارت کمتر خواهد بود.
ادیانی از سیستم انتقال برق در کشور به عنوان یک نقطه ضعف مهم در زیرساختهای کشور اشاره کرد و افزود: مادامی که سیستم انتقال برق در کشور هوائی است با کوچکترین حادثه اعم از طبیعی و غیرطبیعی اولین قسمتی که حادثه می بیند، خط انتقال برق است. با یک طوفان سیم ها پاره می شود، با یک برف سنگین از بین می روند و آسیب هابی جدی می بینند. این تنها یک نمونه است، در سایر زبر ساخت ها نیز وضع به همین منوال است.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی به اتقاقات رخ داده در استان مازندران طی سرمای اخیر پرداخت و اظهار داشت: درست است که طی این سالها گازرسانی به همه مناطق رشد گسترده ایی داشته به طوری که در استان مازندران تقریبا ً همه شهرها و روستاها از این نعمت برخوردارند اما به دلیل آن که مازندران از خط مستقل گازی برخوردار نیست، با کمترین سرمای ممکن، معضل افت فشار و قطعی گاز، دامنگیر مردم این استان می شود.
وی با بیان اینکه مازندران در نقطه انتهایی خط گازرسانی کشوری قرار دارد، افزود: در شرایط پیک مصرف، طبیعی است که شهرهایی که در انتهای خط لوله گاز قرار دارند با افت فشار روبرو شوند و این ناشی از همان عدم برنامه ریزی درست برای ایجاد زیر ساختهاست.
ادیانی به سه بحران طبیعی مهم در سالهای اخیر در مازندران اشاره کرد و گفت: در سال 86 برف سنگینی بارید که در نتیجه آن قطعی گاز و برق داشتیم، سال 92 بازهم برف سنگین و بازهم قطع برق و گاز و درسال 95آن هم در آذرماه و نه در زمستان، برف و باز هم قطع آب و برق و گاز. این چه می تواند باشد غیر از بی برنامگی و نداشتن زیر ساخت مناسب.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...