نسخه چاپی

فرمانده نيروي دريايي ارتش:

آمریكایی‌ها را تهدید كردیم به فاصله 12 مایلی سواحل‌ آنها خواهیم آمد

عکس خبري -آمريكايي‌ها را تهديد كرديم  به فاصله 12 مايلي سواحل‌ آنها خواهيم آمد

ما به هیج عنوان به آنها اجازه نمی‌دهیم به آبهای سرزمینی ما وارد شوند و آمریكایی‌ها را تهدید كردیم كه طی چند سال آینده به فاصله 12 مایلی سواحل‌ آنها خواهیم آمد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: اگر بخواهيم در بحث تجهيزات بين نيروي دريايي ايران و آمريكا مقايسه‌اي انجام دهيم بايد گفت همه دنيا هم به اندازه آمريكا تجهيزات ندارند زيرا آمريكا سالانه 800 ميليارد دلار صرف تجهيزات نظامي خود مي‌كند و روي تمام خط استوا مستقر است.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، دريادار حبيب‌الله سياري در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور با اشاره به نقش ايمان و اعتقاد نيروهاي نظامي در پيروزي‌ها يادآور شد: در جريان دفاع مقدس نيز شاهد برتري تجهيزات نظامي طرف مقابل بوديم ولي با تكيه بر اعتقادات خودمان و توانايي‌هايمان پيروز شديم.

وي خاطرنشان كرد: حضور ناوهاي آمريكايي در آبهاي خليج‌فارس و درياي عمان بر اساس حقوق بين‌الملل است اما ما به هيج عنوان به آنها اجازه نمي‌دهيم به آبهاي سرزميني ما وارد شوند و آمريكايي‌ها را تهديد كرديم كه طي چند سال آينده به فاصله 12 مايلي سواحل‌ آنها خواهيم آمد.

فرمانده نيروي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه "ما تمام فعاليت‌هاي ناوهاي آمريكايي در منطقه را كنترل مي‌كنيم و اشراف اطلاعاتي داريم"، تاكيد كرد: ما اكنون در راستاي پيشرفت تجهيزات نظامي خود تلاش مي‌كنيم و بارها گفته‌ايم كه ما توانايي ايجاد امنيت در منطقه را داريم و براي امنيت منطقه نيازي به حضور ديگران از آن طرف دنيا در اين منطقه نيست.

سياري با اشاره به حضور نيروي دريايي ارتش در آبهاي آزاد و با بيان اينكه "بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري، ايران اهل تجاوز نيست اما اهل حضور در آبهاي آزاد است"، در پاسخ به پرسشي در مورد وجود دزدان دريايي در آب‌هاي آزاد گفت: سومالي داراي حكومت مركزي نيست و حكومت‌هاي غربي تلاش مي‌كنند با ايجاد ناامني در اين منطقه، حضور خود را توجيه كنند. مثلا اين پرسش وجود دارد كه دزدان دريايي با فقر و درماندگي كه در كشور سومالي وجود دارد چگونه به جديدترين سلاح‌ها و تجهيزات مجهز مي‌شوند.

سياري ادامه داد: به نظر مي‌رسد كشورهاي غربي اين سلاح‌ها را به دزدان دريايي مي‌دهند و شركت‌هاي بيمه‌اي كه متعلق به آمريكا و انگليس هستند حق بيمه خود را در مورد كشتي‌هايي كه در اين منطقه تردد مي‌كنند چند برابر كردند و در واقع آنها از اين ناامني كه در اين منطقه ايجاد كرده‌اند سود مي‌برند.

وي همچنين در مورد هزينه‌هاي ناوشكن جماران اظهار كرد: نيروي دريايي ما بايد تجهيزات داشته باشد و ما به خاطر تحريم‌ها نمي‌توانيم اين تجهيزات را بخريم به همين بابت خود بايد آن را بسازيم و تاكنون در اين راستا حركت كرده‌ايم. ساخت ناوشكن جماران براي ما 50 ميليارد تومان هزينه داشت اما كشورهاي غربي يك ناوشكن اينچنيني را به كشورهاي عربي به پنج برابر قيمت فروخته‌اند.

فرمانده نيروي ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنين با بيان اينكه "سياسيون بر اساس حساب‌هايي كه انجام داده‌اند به ما گفته‌اند كه سهم ما از درياي خزر 20 درصد است و ما نيز در اين 20 درصد حضور داريم و از آن حفاظت مي‌كنيم"، تاكيد كرد: اين منطقه منابع نفتي فراواني دارد و سكوي حفاري اميركبير در اين منطقه مستقر است و در عمق 750 متري استخراج منابع نفتي انجام مي‌شود. اين منطقه تحت كنترل استو اميدوارم بتوانيم از ديگر منابع اين منطقه نيز به خوبي بهره‌برداري كنيم.

در اين مراسم، از سوي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل لوح تقديري به دريادار سياري اهدا شد.

۱۳۹۱/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...