نسخه چاپی

شهباز حسن‌پور‌ بیگلری در گفتگو با نما:

هدایت نقدینگی به سمت، تولید راهكار تورم/ واردات بی رویه تولید داخلی را به حاشیه برده است

عکس خبري -هدايت نقدينگي به سمت، توليد راهکار تورم/ واردات بي رويه توليد داخلي را به حاشيه برده  است

اگر بتوانیم نقدینگی در كشور را كنترل و به سمت تولید هدایت كنیم قطعا با ورادات بی رویه كالا در كشور مواجه نخواهیم بود

شهباز حسن‌پور‌ بیگلری، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفت‎وگو با نما، رشد نقدینگی در کشور را یکی از معضلات اساسی امروز جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: وضعیت بیمار گونه رشد نقدینگی باعث بروز مشکلاتی در کشور شده و این معضل تنها برای یک مقطع و دولت مربوط نمی‌شود بلکه سالیان متمادی است که با این موضوع کشور ما با آن دست به گریبان است.

وی در ادامه افزود: هر وزیری هم که می‏خواهد از نمایندگان رای اعتماد جهت تصدی پست وزارت اقتصادی را بگیرند در نطق های خود به این موضوع اشاره می‎کند.
این نماینده مردم در خانه ملت ادامه داد: مشکلی که امروز مسئولان و مردم در خصوص افزایش نقدینگی در کشور با آن مواجه هستند به دلیل عدم کارآیی دستگاه‎های ذی ربط در بحث تولید است.

حسن پور به عدم موفقیت دستگاه‎های تولیدی در کشور اشاره و اذعان داشت: کارآیی نداشتن دستگاه‎های تولیدی باعث شده تا نقدینگی در کشور به سمت اقدامات دلالی، خدماتی و واسطه گری سوق پیدا کند.
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس به پرداخت بیست درصد سود توسط بانک‎ها و موسسات پولی بانکی اشاره و بیان کرد: وقتی که بانک‎ها بیست درصد به سپرده‎های مردم نزد خود سود پرداخت می‎کند این گونه حرکت‎ها و رفتارهای بانکی باعث شده تا نقدینگی سرمایه گذاری در تولید و صادرات کاهش یابد.
در.
وی با بیان این مطلب که بازارهای کشور امروز به سمت واردات کالاهای بنجل کشورهای حاشیه‎ای سوق یافته است، ادامه داد: با جا باز کردن کالاهای و وضعیت رکورد نقدینگی که کشورمان امروزبا آن مواجه است اگر مسئولان در این خصوص چاره اندیشی نکنند، آرام آرام ایران به کشور وارداتی در منطقه تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در خانه ملت یکی از مشکلات کشور در بحث نقدینگی را قاچاق کالا برشمرد و اذعان داشت: دولت، مجلس و قوه قضاییه با فرمایشات مقام معظم رهبری به دنبال برخورد با قاچاق کالا و ارز در کشور هستند و نمانیدگان در این خصوص مواد قانونی را وضع کرده‎اند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم نقدینگی در کشور را کنترل و به سمت تولید هدایت کنیم قطعا با ورادات بی رویه کالا در کشور مواجه نخواهیم بود و رفته رفته بحث قاچاق و سایر معضلات و چالش‎هایی را که هرچند یک بار در این زمینه با آن ربرو هستیم را در کشور مشاهده نخواهیم کرد.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...