نسخه چاپی

تشكیل پرونده قضایی برای سقوط یك فروند بالگرد در دریای خزر

به گزارش نما - میزان نوشت: حجت الاسلام اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: پرونده سقوط یک فروند بالگرد در سکوی نفتی امیرکبیر به صورت فوق العاده و خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

او گفت: این بالگرد اوایل بامداد امروز خبری مبنی بر سقوط یک فروند بالگرد در سکوی نفتی امیر کبیر دریای خزر در محدوده شهرستان بهشهر گزارش و اعلام شد که در ساعات 4 و 20 دقیقه صبح امروز در هنگام بازگشت و انتقال یک نفر مصدوم از سکو به مرکز درمانی به صورت ناگهانی در یک مایلی سکوی نفتی در دریای خزر سقوط کرده است و منجر به کشته شدن 5 تن از سرنشینان آنان از جمله یک خلبان،سه کمک خلبان و یک مصدوم شده است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه افزود: بلافاصله با حضور نیروهای امدادی اقدامات لازم جهت شناسایی و کشف اجساد آغاز شد که کلیه اجساد کشف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: دادستان شهرستان بهشهر دستور قضایی لازم را به مراجع ذیربط از جمله نیروی انتظامی، پایگاه دریابانی و پزشکی قانونی صادر و تحقیقات قضایی با حضور معاون دادستان در صحنه آغاز شده است.

او با بیان اینکه پرونده در بازپرسی ویژه به صورت فوق العاده تحت نظارت دادستان شهرستان و دادستان مرکز استان در حال انجام است، گفت: از پزشکی قانونی استان خواسته شده است با تشکیل کمیته بحران پزشکان متخصص مربوطه به محل اعزام شوند و اجساد مورد معاینات پزشکی قرار گرفته و در جهت تعیین علت تامه فوت اعلام نظر شود.

حجت الاسلام جعفری همچنین گفت: پرونده به صورت فوق العاده و خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر مسئولان فنی مشغول بررسی علت وقوع حادثه هستند .

بامداد امروز یکشنبه، یک فروند بالگرد متعلق به شرکت یاس ایرکیش که طرف قرارداد با شرکت نفت خزر مازندران بود بر فراز دریای خزر سقوط کرد. این بالگرد از تهران برای انتقال علی مرداسی یکی از کارشناسان شرکت نفت خزر که دچار سکته قلبی شده بود، به منطقه اعزام شد و پس از برخاستن به دلیل نامعلومی سقوط کرد.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...