نسخه چاپی

جایگاه ایران در تولید علم به رتبه 20 رسید

عکس خبري -جايگاه ايران در توليد علم به رتبه 20 رسيد

رئیس دانشگاه تبریز به رشد علمی كشور در تولید علم اشاره كرد و گفت: جایگاه ایران در تولید علم به رتبه 20 رسیده و بسیاری از كشورهای مدعی اروپایی را نیز پشت سرگذاشته است.

به گزارش نمابه نقل از فارس، سیدمحمدتقی علوی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار هشتمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران با شرکت بیش از 250 نفر از دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه تبریز با ابراز خرسندی از حضور دانشجویان دانشگاه‌های کشور در این دانشگاه به عنوان دومین دانشگاه قدیمی کشور اظهار کرد: دانشگاه تبریز با قدمتی بیش از 65 سال که با دو رشته طب و ادبیات فعالیت خود را آغاز کرده اکنون در 98 رشته گرایش دکتری و در تمام گروه‌های عمده تحصیلی دانشجو می‌پذیرد.

وی افزود: دانشگاه تبریز به غیر از سایت اصلی دارای چندین دانشکده اقماری از جمله دانشکده‌های فنی مهندسی میانه و مرند، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر و پردیس بین‌المللی ارس بوده و در این برهه حساس کشور به تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و تولید علم مشغول است.

علوی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه برای ایجاد یک دانشگاه با نشاط علمی تلاش می‌کنند، یادآور شد: در این حرکت انجمن‌های علمی دانشجویی نقش مهمی را ایفا می‌کنند که بر این اساس حمایت از این انجمن‌ها از اولویت‌های دانشگاه تبریز بوده است البته وجود اساتید در کنار این انجمن‌ها نیز بسیار موثر است و ما قدرشناس تلاش آنها هستیم.

وی با دعوت از دانشجویان برای حضور در انجمن علمی دانشجویی دامپزشکی دانشگاه تبریز این انجمن را از جمله انجمن‌های علمی موفق این دانشگاه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه تبریز با یادآوری اهمیت ارتباط علوم با یکدیگر گفت: این بحث اکنون یکی از موضوعات مهم به شمار می‌رود که رشته دامپزشکی در این خصوص ارتباط نزدیکی با برخی رشته‌ها از جمله کشاورزی و پزشکی دارد.

علوی با اشاره به اینکه تلاش اساتید دامپزشکی در حوزه‌های بهداشت عمومی جامعه نیز نقش کلیدی داشته و خدمات‌دهی آن به رشته‌های علوم پایه نیز انکارناپذیر است گفت: همه علوم مقدسند و این علم نیز دانشی پاکی به شمار می‌رود و در طول تاریخ مورد احترام بوده است.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه با توصیه اخلاقی به دانشجویان گفت: در کنار تحصیل علم و تحقیق باید از فضائل اخلاقی نیز برخوردار بود و عالم باید اهل فضیلت و افتاده و متواضع باشد.

علوی همچنین به رشد علمی کشور در تولید علم اشاره کرد و گفت: جایگاه ایران در تولید علم به رتبه 20 رسیده و بسیاری از کشورهای مدعی اروپایی را نیز پشت سرگذاشته است.

وی همچنین با اشاره اینکه تولید مقالات علمی دانشگاه تبریز در چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدن زمان مشابه سال گذشته 78 درصد افزایش یافته است، گفت: این رشد در نتیجه تلاش اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف دانشگاه تبریز به دست آمده که در این میان دانشکده دامپزشکی جزو دانشکده‌های صدر بوده است.

۱۳۹۱/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...