نسخه چاپی

حسن پور در گفت‎وگو با نما:

قوانین در كشور بر اساس سلایق تفسیر می‎شود/ نمایندگان در تصمیمات كلان كشور جایگاهی ندارند

عکس خبري -قوانين در کشور بر اساس سلايق تفسير مي‎شود/  نمايندگان در تصميمات کلان کشور جايگاهي ندارند

عضو كمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: در اجرا و تصمیم گیری سند چشم انداز و سیاست‏های كلی نظام متاسفانه ازنمایندگانی كه می‏بایست به عنوان ناظر در تصمیمات حضور داشته باشند، دعوت بعمل نمی‏آید.

شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم بردسیر و سیرجان در خانه ملت در گفت‎وگو نما، با بیان این مطلب که سند چشم انداز بیست ساله نظام یکی از بحث‏هایی است که مسئولان از آن غافل هستند ، گفت: هرمسئول و مدیری، ناتوانی و بی تدبیری خود در عدم اجرای سیاست‎های کلی نظام را به گردن تحریم‎ها و مشکلات می اندازند که این موضوع یکی از معضلات نظام بشمار می‎رود.

وی با تأکید بر این مطلب که مجلس شورای اسلامی اولین دستگاهی که وظیفه نظارتی خود را بدرستی انجام نمی‏دهد، اظهار داشت: اگر امروز به اعتماد عمومی مردم که سرمایه اصلی کشور هستند لطمه وارد می‎شود به دلیل این است که هر روز یک خبر ناگواری از بی تدبیری و بی برنامگی مسئولان در میان مردم مخابره می‎شود که این گونه رفتارها و برخورد ها جز آب به آسیاب دشمن ریختن کاری دیگری نیست.

نماینده مردم سیرجان در مجلس بیان کرد: مسئولان و مدیران بجای این که بحث‎های کلان نظام را جدی بگیرند و اقدامات نظارتی را خوب انجام دهند اجازه می‌دهند در برخی از مکان‎ها مشکلاتی بوجود آید بعد به دنبال چاره کار و درمان معضل می‎گردند این در حالی است که همه زعمای بزرگ و دانشمندان پیشگری را قبل از درمان موثر دانسته‏اند اما مسئولان ایران در بحث پیشگیری‎ها ضعیف عمل کرده است.

حسن پور با بیان این مطلب که در اجرای چشم انداز بیست ساله موفق نبودیم، گفت: سند چشم انداز بیست ساله به تأیید مقام معظم رهبری نیز رسیده است و در ابتدای سال نیز ایشان هشدار به مسئولان دادند و فریاد بر آورند که سند بیست ساله نظام باید در کشور اجرایی شود.

به گفته عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات هرکدام از پیام های مقام معظم رهبری منشوری در خصوص تداوم نظام و انقلاب است.

وی گفت: از آنجایی که می‏بایست طبق سند چشم انداز و سیاست‎های کلی نظام در سال 1404 به قدرت اول منطقه رسیده باشیم اما متاسفانه نه تنها به قدرت اول منطقه نرسیدیم بلکه در برخی از زمینه‏ها روی کرد مثبت نداشتیم و در زمان‎هایی عملکرد وزارتخانه‏ها و دستگاه‏ها در اجرای این سند منفی نیز بوده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر به دنبال اجرای سیاست‎های کلی نظام و رسیدن به قله ترقی در منطقه هستیم می‏بایست با انسجام و وحدت همه نیروها و احزاب در اجرای سیاست‎ها همانند سالهای 57 تا 68که نوای دلنشین بسیجی در این کشور حاکم بوده است دست به دست هم دهیم.





حسن پور در ادامه با اشاره به عدم دعوت نمایندگان مجلس به عنوان ناظر در تصمیمات کلان کشوری، گفت: در اجرا و تصمیم گیری سند چشم انداز و سیاست‏های کلی نظام متاسفانه ازنمایندگانی که می‏بایست به عنوان ناظر در تصمیمات حضور داشته باشند، دعوت بعمل نمی‏آید.



عضو کمیسیون برنامه بودجه در خاتمه تأکید کرد: در ایران قوانین بخوبی اجرا نمی‎شود و هرکس بنا به سلیقه خود قوانین را تفسیر می‎کند و اگر قانون به نحو احسن در کشور اجرایی شود با پتانسیل‎هایی که در اختیار است به قدرت اول منطقه دست خواهیم یافت.

۱۳۹۵/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...