نسخه چاپی

سندرز: شمارش مجدد آرا نتیجه ای ندارد

نامزد دموكرات انتخابات ریاست جمهوری آمریكا ضمن دفاع از طرح بازشماری آرا، گفت بعید است كه در این روند نتایج انتخابات تغییر چندانی كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «برنی سندرز» نامزد دموکرات مغلوب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (یکشنبه) ضمن دفاع از طرح بازشماری آرا در ایالت‌های مهم آمریکا، گفت انتظار ندارد تغییر خاصی در نتایج نهایی صورت گیرد.

سندرز که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گفت‌‌وگو می‌کرد گفت: «هیچکس انتظار تغییر شگرفی را ندارد، اما در انجام این پروسه هم مشکلی وجود ندارد.»

«جیل استین» نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016، با صرف هزینه‌های مالی و جمع آوری پول خواهان باز شماری آرا در ایالت‌های ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان شده و روز جمعه رسما درخواست بازشماری را ارائه کرد.

سندرز دموکرات در این زمینه گفته است که بازشماری آرا موردی مرسوم بوده و حزب سبز از این حق قانونی برخوردار است.

سندرز در این گفت‌و‌گو تقاضای بازشماری آرا را حق قانونی مردم دانسته و بر انجام آن تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» ریس جمهور منتخب آمریکا نیز در واکنش به درخواست حزب سبز برای بازشماری آرای انتخابات در چند ایالت این کشور گفت: «این اقدامی فریبکارانه از سوی حزب سبز علیه انتخاباتی است که قبلا مورد تایید قرار گرفته است. باید به جای به چالش کشیدن، به نتیجه این انتخابات احترام گذاشت.»

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز روز شنبه اعلام کرد که از درخواست جیل استین برای بازشماری آرا در ایالات کلیدی حمایت کرده و در این تلاش شرکت خواهد داشت.

ترامپ این تلاش‌ها را مسخره و نوعی فریبکاری خوانده و افزود: «هیلاری کلینتون درست بعد از انتخابات با من تماس گرفت و شکست را پذیرفت. چیزی تغییر نکرده است».

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...