نسخه چاپی

سوئیسی‌ها به توقف نیروگاه‌های اتمی "نه" گفتند

شهروندان سوئیس در یك همه‌پرسی طرح پیشنهادی حزب سبزهای این كشور را رد كردند. این حزب خواستار توقف سریع بهره‌برداری از نیروگاه‌های هسته‌ای كشور شده بود.

به گزارش نما ، دویچه وله نوشت: گمان می‌رفت که سوئیسی‌ها خواستار پایان دادن به تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای در این کشور هستند. اما همه‌پرسی روز یکشنبه (۲۷ نوامبر/ ۷ دی) نتیجه غافلگیرانه‌ای را رقم زد. تنها ۴۵ درصد از شهروندان سوئیس به طرح حزب سبزها برای بستن نیروگاه‌های هسته‌ای کشور تا سال ۲۰۲۹ "آری" گفتند.

پیش از برگزاری همه‌پرسی به واسطه نظرسنجی‌های انجام شده گمان می‌رفت که اکثریت سوئیسی‌ها موافق طرح پیشنهادی حزب سبزها هستند.

موافقان این همه‌پرسی با تأکید بر عمر بالای رآکتورهای اتمی سوئیس و احتمال وقوع یک فاجعه اتمی بر توقف سریع بهره‌برداری از نیروگاه‌های هسته‌ای تأکید کرده بودند.

دولت سوئیس در این میان هشدار داده بود بستن شتابزده نیروگاه‌های هسته‌ای،‌موجب نیاز فوری کشور به واردات برق از خارج خواهد شد.

سوئیسی‌ها پس از واقعه اتمی فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ خواستار پایان تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای در کشور شده بودند، اما برای این اقدام جدول زمانی تهیه نشده بود.

حال با رأی اکثریت شهروندان به ادامه فعالیت نیروگاه‌های اتمی، دو عدد از نیروگاه‌های این کشور که عمر بالایی دارند و در نزدیکی مرز با ایالت بادن وورتمبرگ واقع شده‌اند، همچنان به شبکه وصل مانده و به کار خود ادامه خواهند داد؛ امری که موجبات نگرانی آلمانی‌ها را فراهم آورده است.

۱۳۹۵/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...