نسخه چاپی

زهرا نعمتي پنجمين طلايي كاروان ايران

نخستین بانوی طلایی تاریخ ایران در پارالمپیك

عکس خبري -نخستين بانوي طلايي تاريخ ايران در پارالمپيک

هشتمین مدال كاروان ورزش ایران در بازی‏های پارالمپیك 2012 لندن توسط زهرا نعمتی و در رقابت‏های ریكرو انفرادی ایستاده زنان به دست آمد.

به گزارش نما به نقل از مهر، در چارچوب روز ششم چهاردهمین دوره بازی‎های پارالمپیک، امروز سه شنبه زهرا نعمتی در مرحله نهایی رقابت‏های ریکرو ایستاده انفرادی زنان کلاس W1/W2 به مصاف "الیزابت میجنو" از ایتالیا رفت و با نتیجه 7 بر3 به برتری دست یافت. کماندار ایران با پیروزی در این بازی صاحب مدال طلای رقابت‏های ریکرو ایستاده انفرادی زنان شد.

کماندار زن کشورمان امروز با شکست دادن نماینده دیگری از ایتالیا به نام "ورونیکا" به مرحله نهایی صعود کرده بود. حریف فینالیست وی نیز در مرحله نیمه نهایی ورزشکار کشور چین را با شکست مواجه کرده بود.

امروز همچنین در مرحله رده بندی رقابت‎های ریکرو انفرادی ایستاده زنان، "جین ژی لی" از چین "ورونیکا" ایتالیایی را شکست داد و به عنوان سوم و مدال برنز دست یافت. بدین ترتیب نمایندگان ایتالیا، ایران وچین رده‎های اول تا سوم این بخش از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

مدال زهرا نعمتی هشتمین مدال کاروان ایران در بازی های پارالمپیک لندن محسوب می‏شود. کاروان ورزش ایران پیش از این توسط ساره جوانمردی (مدال برنز رقابت‎های تفنگ بادی 10 متر بانوان)، جلیل باقری (مدال طلای پرتاب وزنه)، محسن کائیدی (مدال طلای پرتاب نیزه) و نادر مرادی (مدال طلای وزنه برداری)، مهرداد کرم‌زاده (مدال نقره پرتاب دیسک)، روح الله رستمی (مدال نقره وزنه برداری) و علی حسینی (مدال طلای وزنه برداری) صاحب مدال شده است.

چهاردهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از 8 تا 18 شهریورماه به میزبانی لندن برگزار می‌شود. کاروان ورزش ایران با 79 ورزشکار جانباز و معلول در 13 رشته ورزشى (10 رشته جانبازان و معلولان و 3 رشته نابینایان و کم‌بینایان) با شعار "توکل، تلاش، میثاق با شهدا" در این دوره از بازی‌ها شرکت کرده است.

۱۳۹۱/۶/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...