نسخه چاپی

صدر اعظم اتریش: مانباید اجازه اخاذی به تركیه بدهیم

صدر اعظم اتریش با اشاره به تهدید اخیر تركیه مبنی بر گشودن مرزهای خود برای هجوم پناهندگان به اروپا گفت: ما نباید اجازه اخاذی را بدهیم.

به گزارش نما به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، "کریستیان کرن"، صدر اعظم اتریش با نگاهی به تهدید اخیر ترکیه مبنی بر اینکه مرزهای خود را برای هجوم پناهندگان به اروپا می گشاییم گفت: ما باید مسائلمان را خود حل کرده و اجازه اخاذی دیگران را ندهیم.

وی افزود: برای اتریش این مسئله مهم است که بتواند خود از مرزهایش حمایت کند و اینکه ما بتوانیم این مسئله را تعیین کنیم که چه کسی به اتریش بیاید و سازمان های قاچاق این کار را انجام ندهند.

صدر اعظم اتریش همچنین تاکید کرد که ما می دانیم که مسیر بالکان کاملا بسته نشده است و ما می دانیم که دلایل مهاجرت سال ها ما را درگیر خود خواهد کرد. پس باید خود را آماده کنیم.

از زمان کودتای نظامی نافرجام اواسط جولای در ترکیه روابط بین اتریش و ترکیه به شدت متشنج شده است. آنکارا اخیرا اتریش را متهم به حمایت از افراط گرایی و نژاد پرستی کرده است.

مقامات اتریش نیز با توجه به اقدامات سرکوبگرانه اردوغان در ترکیه بارها خواستار توقف مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا و کاهش وابستگی به این کشوردر مسئله مقابله با هجوم پناهندگان شده اند.

رسانه های اتریشی اخیرا همچنین از حمله سایبری ترکیه به وب سایت وزارت امور خارجه اتریش خبر دادند.
وزیر امور خارجه اتریش در واکنش به این حمله سایبری تاکید کرد که ما از چنین حملاتی ترسی به خود راه نمی دهیم. اتریش در موضع خود در قبال ترکیه باقی خواهد ماند.

منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۹/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...