نسخه چاپی

سید حمید روحانی در گفتگو با نما:

گام‌های مستحكم راهپیمایان در اربعین حسینی كاخ مستكبران را به لرزه انداخت

عکس خبري -گام‌هاي مستحکم راهپيمايان در اربعين حسيني کاخ مستکبران را به لرزه انداخت

رئیس سابق مركز اسناد، گفت: برخی مسئولین دولتی، نه تنها از اربعین حسینی بهره ای نمی گیرند، بلكه همصدا با استكبار جهانی از كنار آن، بی تفاوت می گذرند و دست سازش، كرنش و تسلیم به سوی آنها دراز كنند.

سید حمید روحانی، مورخ انقلاب اسلامی و رئیس سابق مرکز اسناد در گفتگو با نما در خصوص برنامه های دشمن از مطالعه و پژوهش در مورد اربعین، گفت: واقعیت این است که حماسه راهپیمایی اربعین، جهان استکبار را به لرزه انداخته است. حرکت 20 میلیونی در یک جامعه اسلامی، وحشت عظیمی بر آنها مستولی کرده است و متحیرند، چه انگیزه و چه جریانی است که می تواند میلیونها انسان را در یک صف واحد و در یک حرکت، که همراه با زحمت و مشقت است، وا دارد.
وی ادامه داد: استکبار جهانی، بزرگترین وحشتی را که از این حرکت حماسی پیدا کرد، این بود که افرادی که امروز برای تکریم و تجلیل از مقام یک پیشوای دینی، این گونه حضور پیدا می کنند، اگر فردا برای مکتب و آرمانهایشان خطری احساس کنند، همین گونه به صحنه می آیند.
وی تاکید کرد: سیل انسانهای مجاهد و از خود گذشته، می تواند نیروهای استکباری و قدرت های جهان خواران را در هم بشکند و به نابودی بکشاند.
روحانی تصریح کرد: چنین خروشی در اربعین، نشان دهنده این است که مکتب حسین(ع) همیشه زنده است و پیروان راستین مکتب تشیع در راه دفاع از آرمانهای اسلام همیشه آماده است و هیچ قدرتب نمی تواند آنها را از راه حسین(ع) باز بدارد.
مورخ انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن با درک این حقیقت از الان در جهت پیشگیری از خطر اربعین حسینی برنامه ریزی می کند تا بتواند این حرکت را در هم بشکند، در اختیار بگیرد و یا به انحراف بکشاند. دشمن قطعا ساکت و به تماشا نمی نشیند.
وی ادامه داد: در مقابل متاسفانه مسئولین دولتی که باید از چنین حرکت 20 میلیونی در جهت تکامل بخشیدن قدرت مردمی و در جهت استفاده های معنوی و الهام بخش از این اجتماع با شکوه و عظیم اسلامی استفاده کنند، می بینیم نه تنها در جهت بهره برداری معنوی از آن غافلند، بلکه سعی می کنند، خود را به نادانی و نا آگاهی بزنند و به جای اتکا به چنین ملتی و قدرت مردمی، دنبال این هستند که در مقابل استکباران و بیگانگان خضوع و کرنش کنند و مردم را به حساب نیاورند.
روحانی خطاب به مسئولین دولتی هشدار داد و افزود: قطعا وقتی مسئولان راهشان را از مردم جدا کردند، قدرت مردم را درک نکردند، طبیعی است که نمی توانند از حرکت میلیونی و حماسه اربعین استفاده و درک کنند، راه حسین(ع)، شهدا و عاشوراییان برای مسئول ضعیف النفسی، که از خود باخته و شیفته اشرافی گری است و قدرت طلبی، مال، منال و سرمایه او را کر و کور کرده است، قطعا نمی تواند، قدرت مردم را درک کند و با مردم همراه شود.
روحانی تصریح کرد: در نتیجه می بینیم برخی مسئولین دولتی، نه تنها از اربعین حسینی و از حماسه الهی و انقلابی بهره ای نمی گیرند، بلکه همصدا با استکبار جهانی از کنار آن، بی تفاوت می گذرند، سعی می کنند، راه کرنش در مقابل بیگانگان را قوت ببخشند، با بیگانگان هم صدا باشند و دست سازش، کرنش و تسلیم به سوی آنها دراز کنند.
وی در پایان گفت: این گونه مسئولان، راه ملت انقلابی عزت مند را دچار مشکلات گوناگونی می سازند و رو به تباهی و روسیاهی پیش می روند، همواره این ملت بیدار و دارای بصیرت است، نقش رهبری آگاه که مثل دیده بان همیشه بیدار در صحنه ها حضور دارد، اجازه نمی دهد توطئه بیگانگان، جهان خواران، زیاده طلبان راه به جایی برد.

۱۳۹۵/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...