نسخه چاپی

سلیمی در گفتگو با نما:

روز دانشجو نماد استكبار ستیزی است/ روحانی نباید مسائل اصلی را فدای مسائل فرعی كند/ روحانی بگوید چرا دفتر فروش مقالات علمی تعطیل نمی‎شود؟

عکس خبري -روز دانشجو نماد استکبار ستيزي است/ روحاني نبايد مسائل اصلي را فداي مسائل فرعي کند/ روحاني بگويد چرا دفتر فروش مقالات علمي تعطيل نمي‎شود؟

عضو هیئت رئیسه كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: روحانی در جمع دانشجویان می‏بایست در خصوص اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت حل اشتغال دانشجویان صحبت كند كه چه اقداماتی را تا كنون انجام داده است و یا تمهیدی اندیشیده است تا دانشجویی كه مدرك لیسانس خود را می گیرد خود را سر بار جامعه نداند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، روز دانشجو را نماد استکبار ستیزی دانست و گفت: دانشجویان کشورمان در سال 1332 نشان دادند که زمان شناس هستند و مسیر حرکت را خوب می‎شناسد و زمان شناسی دانشجویان تا امروز ادامه داشته و خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: روز دانشجو اوج آزادی خواهی و استقلال طلبی است و دانشجویان ضرورت دارند تا این مسیر ادامه دهند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش بیان داشت: برخی‎ها به دنبال مصادره روز دانشجو هستند تا دانشجویان را در مسیرهای انحرافی قرار دهند.
نماینده مردم محلات در خانه ملت ادامه داد: برخی از افراد و گروه‏ها دانشجویان را همچون ابزار و نردبانی برای رسیدن به اهداف خود بر می‎شمارند، اما تاکنون در رسیدن به اهداف خود به موفقیت‎هایی دست نیافته‏ اند و در آینده نیز با هوشیاری و بصیرتی که دانشجویان دارند در رسیدن به اهدافشان موفق نخواهند شد.
به گفته این بهارستان نشین فلسفه روز دانشجو نباید فراموش شود، چراکه روز دانشجو مبارزه با استکبار و اهریمن و زیاده خواهی‎های قدرت بزرگ و مقابله با خودباختگی و جمع کردن فرش قرمز زیر پای سلطه گران است.
وی در ادامه به سخنان رئیس جمهور در جمع دانشجویان در 16 آذر ماه اشاره و بیان داشت: از روحانی درخواست داریم تا در جمع دانشجویان در مورد بحث‏ها و اقدامات پژوهشی که طی چهارساله ریاست جمهوری خود انجام داده است گزارشی را ارائه دهد.
سلیمی اذعان داشت: روحانی همچنین می‏ بایست در خصوص اقدامات دولت تدبیر و امید در جهت حل اشتغال دانشجویان صحبت کند که چه اقداماتی را تا کنون انجام داده است و یا تمهیدی اندیشیده است تا دانشجویی که مدرک لیسانس خود را می گیرد خود را سر بار جامعه نداند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بحث دزدی مقالات اساتید رئیس جمهور توضیح دهند چرا دفتر فروش مقالات علمی بسته نمی‏شود.
وی ادامه داد: از رئیس جمهور انتظار داریم تا مسائل فرعی را در جمع دانشجویان مطرح نکند تا مبادا در بیان مسائل فردی مسائل اصلی دانشجویان به فراموشی سپرده شود.
سلیمی در خاتمه بیان کرد: دانشجویان امروز در کشور به دنبال این هستند که به آنها در جامعه بها داده شود اما نه تنها به دانشجویان بها داده نمی‎شود بلکه مسئولان به اختراعات و اکتشافات دانشجویان توجه نمی‏ کنند.

۱۳۹۵/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...