نسخه چاپی

چرا طرح مسكن قسطی اجرا نشد؟

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان این‌كه طرح مسكن قسطی فقط یك ایده بود كه از طرف كانون انبوه‌سازان مطرح شد، گفت:‌ این طرح ساماندهی نشد و نه این‌كه برنامه‌ریزی برای آن صورت گرفت به همین دلیل انجمن انبوه‌سازان تهران وارد این موضوع نشده است.

به گزارش نما به نقل از مشرق، حسن محتشم رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با یادآوری این‌که مسکن قسطی نه ساماندهی شد و نه این‌که برنامه‌ریزی برای آن صورت گرفت، اظهار کرد: در واقع خریدار و فروشنده نمی‌دانند چگونه همدیگر را پیدا کنند که این یک نابسامانی بود، از سوی دیگر انبوه‌سازان دنبال یک واسطه‌ای می‌گشتند که تعهدات خریدار و فروشنده را تضمین کند.

وی با بیان این‌که بانک مسکن اعلام کرد که این کار را انجام می‌دهد تصریح کرد: این کار حتی مجوز بانک مرکزی را نیز لازم نداشت، چون یک کار خدمات بانکی بود. منتها به تفاهمنامه بانک مسکن چند ایراد وارد از جمله درخواست دریافت 5 درصد کارمزد بود.

وی با تاکید بر این‌‌که این میزان کارمزد برای مسکن قسطی بالاست و ماکزیمم آن باید 2 درصد باشد در پاسخ به این پرسش که قرار بود سامانه‌ای برای این کار طراحی و راه‌اندازی شد، افزود: اجرای طرح مسکن قسطی شاید در مقطع فعلی جاذبه‌ای را ایجاد کند اما واقعیت این است که اگر بازار مسکن فعال شود این طرح جذابیت خود را از دست می‌دهد، چراکه دیگر هیچ تولیدکننده‌ای سرمایه‌ اش را به صورت اقساط دریافت کند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: در این صورت تولید تولید مسکن پایین می‌آید و تولیدکننده علاقه‌مند است که مسکن خود را بفروشد و پروژه‌ای جدید را آغاز کند.

محتشم بیان کرد:‌ شاید از سر ناچاری تعدادی از تولیدکنندگان برای فروش قسطی مسکن آمادگی داشته باشند اما با توجه به این‌که خیلی امیدی به استمرار این چنین طرح‌هایی نیست، انجمن انبوه‌سازان تهران وارد این موضوع نشده است.

۱۳۹۵/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...