نسخه چاپی

یك اقتصاد دان با اشاره به افزایش مجدد قیمت برق در گفتگو با نما:

افزایش حامل‌های انرژی تبعات منفی دارد/ اقتصاد كشور دچار سردرگمی است

عکس خبري - افزايش حامل‌هاي انرژي تبعات منفي دارد/ اقتصاد کشور دچار سردرگمي است

با توجه به ركودی كه بر اقتصاد كشور حكمفرماست، هرگونه افزایش قیمتی، تبعات منفی بدی بر روی معیشت مردم می گذارد.

یکی از راههای آسان کسب درآمد برای دولت تدبیر و امید، دست کردن در جیب مردم و پرداخت هزینه های دولت از جیب آنهاست. هر باری هم با یک عنوان، یک بار با افزایش مالیات ها، بار دیگر با گرانی آب و برق و گاز و گاهی هم با افزایش قیمت سوخت های فسیلی. در آخرین مورد وزارت نیرو بی سرو صدا و برای بار سوی طی سال اخیر قیمت برق را 10 درصد افزایش داد.
در این خصوص دکتر غلامحسین شیری علی آباد در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما با بیان اینکه دولتمردان نمی توانند بدون مصوبه مجلس قیمت برق و گاز و سوخت را افزایش دهند، اظهار داشت: با توجه به رکودی که بر اقتصاد کشور حکمفرماست، هرگونه افزایش قیمتی، تبعات منفی بدی بر روی معیشت مردم می گذارد.
این استاد دانشگاه اقدام وزارت نیرو برای افزایش قیمت برق را نامناسب خواند و گفت: در شرایط فعلی این کار به هیچ عنوان صلاح نیست چرا که مردم به اندازه کافی با مشکلات اقتصادی درگیر هستند و بسیاری توان پرداخت هزینه اضافی را ندارند.
این اقتصاد دان از دولتمردان خواست قبل از هر اقدامی و تحمیل هزینه جدید بر ملت ، برای رونق اقتصادی و خروج از رکود تلاش کنند ، ادامه داد: هر جا دولتمردان و مسئولان ما بر اساس منویات امام راحل و مقام معظم رهبری که فرمایشاتشان هم منبعث از اسلام، قرآن وسیره نبوی و اهل بیت (ع) و هم مطابق با شیوه های مدیریتی است، حرکت کرده اند، آن جا موفق شده ایم و کار به سرانجام رسیده، اما در نقطه مقابل هر جا با تبعیت از غرب و الگو گیری از نسخه آنها کارها را انجام دادیم، آنجا به بن بست خوردیم، لذا بر همین اساس به نظر من علاج خروج از رکود، اقتصاد مقاومتی است.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اهتمام مسئولان بر تحقق سیاستهای اعلامی اقتصاد مقاومتی را راهگشای وضع فعلی خواند و گفت: متاسفانه مسئولان تا کنون از عملکرد خود در این زمینه گزارش جامعی هم به مردم ارائه نکردند تا ما بدانیم مثلا ً از عدد یک حرکت کرده ایم و به دو رسیده ایم یا نه همچنان بر همان جای اول خود ایستاده ایم.
دکترشیری که خود دکترای اقتصاد دارد، اولین قدم برای تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه به روستاها، شهرهای کوچک، کشاوررزی و صنایع تبدیلی عنوان کرد و اظهار داشت: با عدم توجه به این بخش شاهدیم که موج چهارم مهاجرت از این مناطق به سوی کلانشهرها آغاز شده و اگر وضع به همین منوال پیش برود در آینده ای نه چندان دور؛ روستاها و شهرهای کوچک ما خالی از سکنه خواهد شد و این خود آسیب های اجتماعی و اقتصادی فراوانی به کشور تحمیل خواهد کرد.
وی به دولتمردان فعلی توصیه کرد که منویات مقام معظم رهبری را که هم از نظر علم جدید سرآمد بوده و هم فقیهی بزرگ هستند را نصب العین خود قرار داده و ادامه داد: مسئولان اگر واقعا ً می خواهند برای اقتصاد چاره اندیشی کنند، چاره همان اقتصاد مقاومتی است که نتیجه آن اشتغال جوانان ، رونق اقتصادی و حرکت به سوی جامعه ایی می باشد که لایق یک حکومت اسلامی است.

۱۳۹۵/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...