نسخه چاپی

نمانیده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

عهد شكنی آمریكا در برجام همچنان ادامه دارد

عکس خبري -عهد شکني آمريکا در برجام همچنان ادامه دارد

آمریكا بواسطه تعهداتی كه در برجام داده و در پیوست 2 برنامه جامع اقدام مشترك، آمده، قرار براین بود كه تحریم هائی كه مرتبط با برنامه هسته ایی است، انجام نشود، اما ما می بینیم كه عهد شكنی و كارشكنی آمریكا همچنان ادامه دارد و این برای ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی دریائی ارتش بار دیگر خاطر نشان کردند: "شروع کردن یک تحریم" با "دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش" فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است." این سخنان رهبری ناظر بر تمدید تحریم های «آی اس ای» (داماتو)‌ است که بنا بود در اواخر سال 2016 لغو شود اما مجلس نمایندگان آمریکا ، به مدت ده سال دیگر آن را تمدید کرد. به عبارتی اگر تمدید داماتو نهائی شود، آمریکا برجام را نقض کرده است.
در توضیح این مسئله نماینده مردم یزد در مجلس نهم اظهار داشت: آمریکا بواسطه تعهداتی که در برجام داده و در پیوست 2 برنامه جامع اقدام مشترک، آمده، قرار براین بود که تحریم هائی که مرتبط با برنامه هسته ایی است، انجام نشود، اما ما می بینیم که عهد شکنی و کارشکنی آمریکا همچنان ادامه دارد و این برای ما به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
محمد صالح جوکارکه با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت با اشاره به اینکه آن چه هر روز که از اجرای برجام می گذرد، بیشتر آشکار می شود، به زیان بودن آن است، گفت: متاسفانه این روزها مشخص شده که در برخی جاها تیم مذاکره کننده از مواردی که مقام معظم رهبری به عنوان خطوط قرمز تعیین کرده اند، عدول کرده که نتیجه آن شرایط امروز است.
این فعال سیاسی در خصوص اشکال بعدی اجرای برجام گفت: متنازع نبودن اجرای برجام و اقدامات متقابل از دیگر اشکالهای اساسی برجام است. در حالی که ما به تمامی تعهداتمان پایبند بوده و آن را اجرا کردیم اما طرف مقابل به تعهداتش پایبند نیست و آن را به بهانه های واهی اجرا نمی کند. در حالی که باید به ازای هر قدم آنها ما یک قدم بر می داشتیم.
وی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای اقدام متقابل در صورت نقض برجام اشاره کرد و افزود: ما هزینه بسیاری گزافی در عقب گرد از دانش هسته ای مان پرداخت کردیم، ولی لازم است با توجه به سیاستهای کلان نظام؛ اگر روند فعلی همچنان ادامه پیدا کند، اقدام جدی انجام دهیم و به مسیر هسته ای مان ادامه دهیم، هر چند زمانی طول می کشد تا دوباره به آنجا که بودیم، برسیم.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از دستگاه دیپلماسی خواست که قاطعانه نتیجه عدم تعهد طرف مقابل در برجام را به آنها یادآوری کند و بدون مصامحه به 1+5 بگویید که اگر عهد شکنی تان ادامه پیدا کند ما هم به مسیری برمی گردیم که قبل از برجام می رفتیم.
جوکاردر پایان تاکید کرد: اگر اکنون ما قاطعانه برخورد نکنیم آنها جری تر می شوند و به دنبال امتیازات بیشتر خواهند بود و شاهد آن را بعد از برجام دیدیم که چگونه پس از عقب نشینی هسته ای ما، بحث برجام 2 را در زمینه توان موشکی و مسائل حقوق بشر مطرح کردند.



۱۳۹۵/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...