نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما :

اقدام ضد ایرانی كنگره آمریكا نقض صریح برجام است

عکس خبري -اقدام ضد ايراني کنگره آمريکا نقض صريح برجام است

مجتبی ذوالنور گفت: در متن برجام تاكید شده است تحریم های مربوط به هسته ای لغو و در آینده هم دیگر اجرا نخواهد شد، قانون تحریم‌های ایران موسوم به «داماتو» از نوع تحریم های هسته و موشكی هستند كه تمدید آن نقض برجام است.

به گزارش نما ، رئیس سازمان انرژی اتمی از تشکیل جلسه کمیته نظارت بر برجام به ریاست رئیس‌جمهور درباره تمدید تحریم‌های جدید آمریکا ضد ایران خبر داد و گفت: پیش بینی‌های لازم در صورت نقض برجام از سوی آمریکا شده است، اما نمی‌توان این مسائل را علنی مطرح کرد، این قانون باید به تایید سنا و امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد که در صورت طی شدن این مراحل درباره عملیاتی و اجرایی شدن آن قطعا نقض برجام شکل خواهد گرفت، صالحی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب گفتند ما در فاصله یک و نیم ساله می‌توانیم به حجم قابل توجهی از ظرفیت غنی‌سازی برسیم ولی دلمان نمی‌خواهد به برجام خدشه‌ی وارد شود که ما بخواهیم واکنش نشان دهیم،اگر طرف مقابل بخواهد بدعهدی و بدقولی بکند طبق فرمایش صریح رهبر معظم انقلاب با تدبیر و هشیاری و توانمندی این کار را پیش می‌بریم و امیدواریم که طرف مقابل وارد این عرصه نشود چرا که بازنده اصلی آنها خواهند بود و افکار عمومی جهان متوجه خواهد شد که آنها نقض برجام کرده‌اند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان با اشاره به تمدید قانون تحریم‌های ده ساله در کنگره آمریکا، خاطرنشان کردند: اگر این تمدید، اجرایی و عملیاتی شود، قطعاً نقض برجام است و بدانند جمهوری اسلامی ایران حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.
حجت السلام و المسلمین مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در گفت و گو با خبرنگار نما درباره طرح تمدید قانون تحریم ایران داماتو و بدعهدی های امریکا در برجام گفت:بدعهدی و خصومت در ذات امریکایی ها است اگر آنها بدعهدی نکنند باید تعجب کرد ما همیشه باید با علم بر اینکه امریکایی ها عهدشکن،زیاده خواه، غیر قابل اعتماد و خائن هستند برنامه ریزی کنیم و اگر کسی به غیر از این فکر کند خوش باوری است.
نماینده مردم قم در خانه ملت ادامه داد:در متن برجام تاکید شده است تحریم های مربوط به هسته ای لغو و در آینده هم دیگر اجرا نخواهد شد، قانون تحریم‌های ایران موسوم به «داماتو» از نوع تحریم های هسته و موشکی هستند که تمدید آن نقض برجام است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص بیانات رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش گفت:همان طور که ایشان تصریح فرمودند قانونی که وقت آن گذشته، تمدید آن به معنای تحریم جدید است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد:اگر طرح پیشنهادی تحریم کنگره آمریکا به تصویب سنا و امضای رئیس جمهور امریکا برسد بدون هیچ تردیدی نقض صریح برجام است و در صورتی که قانون فروش هواپیما به ایران هم تصویب شود در کنار تمام بدعهدی‌های امریکایی‌ها قرار خواهد گرفت.
عضو فراکسیون ولایت مجلس تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران در قبال نقض برجام از طرف امریکایی موضع متناسب خواهد گرفت و مجلس شواری اسلامی در سال 94 قانونی را 9 بند و دو تبصره دولت را ملزم به اقدام متناسب و متقابل در برابر نقض برجام کرده است.
ذوالنوری در خصوص تشکیل جلسه کمیته هسته‌ای مجلس برای بررسی ابعاد اجرای برجام گفت:شرایط، اوضاع اجرای برجام و پیشرفت آن مورد تجزیه و تحلیل و رصد قرار خواهد گرفت و هر 6 ماه یکبار این کمیته گزارش آن را به صحن علنی مجلس تقدیم خواهد کرد.

۱۳۹۵/۹/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...