نسخه چاپی

پهلوان كسی است كه با نفس خود مبارزه كند

عکس خبري -پهلوان کسي است که با نفس خود مبارزه کند

استاد حوزه علمیه زنجان با بیان اینكه انسان تا نفس خود را نكشد نمی‌تواند به خدا برسد افزود: پهلوان كسی است كه با نفس خود مبارزه كند.

به گزارش نمابه نقل از فارس ، آیت‌الله محمد حسینی در همایش روز بسیج ورزشکاران ورزش را موجب شادابی جسم دانست و اظهار داشت: روح نیز به ورزش نیاز دارد.

وی با اشاره به تعبیر موجود در جامعه از ریاضت تصریح کرد: ریاضت همان ورزش روح محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه زنجان به روایتی از امام حسین (ع) اشاره کرد که بر اساس آن عبودیت به معرفت‌الله تعبیر شده است اشاره کرد و افزود: انسان وقتی دل به عبودیت خدا می‌دهد که به معرفت‌الله دست یافته باشد.

وی خداوند را در نظام جهان بینی اسلامی اصل عنوان و اضافه کرد: حقیقتی به جز خدا در جهان نیست و کمال بشر در رابطه با این حقیقت انکار ناپذیر معنا و توجیه پیدا می‌کند.

آیت‌الله حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به روایت دیگری اشاره کرد که بر اساس آن هر کس باید امام زمان خود را شناخته و از دنیا برود چرا که راه وصول به کمال واقعی امام است که راه روشن را تبیین می‌کند.

وی به روایت‌هایی اشاره کرد که بر اساس آنها خداوند بندگان خود را تربیت می‌کند و افزود: ربوبیت از صفات خداست که به انبیای الهی واگذار شده است.

استاد حوزه توحید را نهادینه شده در دل نبوت اعلام کرد و گفت: شناخت پیامبر نشان می‌دهد که ممکن نیست که ایشان پس از 23 سال تلاش طاقت فرسا جامعه اسلامی را به حال خود رها کند و از این رو است که بر اساس آنچه در سوره مائده آمده است جبرئیل بر پیامبر وارد و تکمیل رسالتش را منوط به ابلاغ امامت به امت می‌کند.

آیت‌الله حسینی به وجود مدعیان زیاد برای نجات بشریت در جهان اشاره کرد و گفت: همه مدعیان، ادعای رسیدن به خدا را دارند.

وی با یادآوری روایتی در مورد راز رستگاری امت اسلام تصریح کرد: کتاب خدا و عترت دو استوانه‌ای هستند که می‌توانند امت را از گمراهی نجات دهند.

استاد حوزه تاکید کرد: توحید، نبوت و امامت دنباله‌ی همدیگر هستند و نقص در امامت در واقع نقص در توحید محسوب می‌شود.

وی به علاقمندی پیامبر به ورزش و ورزشکاران اشاره کرد و گفت: ایشان در جمعی که در حال ورزش بودند حاضر شده و ضمن تشویق آنها، قهرمان واقعی را کسی عنوان کرد که با نفس خود مبارزه کند.

آیت‌الله حسینی تاکید کرد: انسان تا نفس خود را نکشد نمی‌تواند به خدا برسد.

وی به وجود واژه با معنای پهلوان در ادبیات اشاره و تصریح کرد: فرق پهلوان با قهرمان در واقع در مبارزه با نفس است که پهلوانان انجام می‌دهند.

وی ورزشکاران را دعوت به تامل در احوالات پوریای ولی، پهلوان نامدار ایرانی کرد.

در پایان این همایش از خانواده شهید محمدحسین تجلی با شیوه‌ای نو که همراه با برگزاری مسابقه برای مدعوین بود تجلیل شد.

۱۳۹۱/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...