نسخه چاپی

تداوم فعالیت‌های كمپین جهانی لغو محاصره نوار غزه

كمپین جهانی لغو محاصره ـ شاخه نیجریه ـ در راستای حمایت از فلسطینیان ساكن باریكه غزه یك همایش فرهنگی را ترتیب داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کمپین جهانی لغو محاصره نوار غزه با شعار "یکپارچه برای لغو محاصره غزه" همچنان به فعالیت‌های خود در شهرها و پایتخت‌های کشورهای عربی و بین المللی ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، کمپین جهانی لغو محاصره ـ شاخه نیجریه ـ در راستای حمایت از فلسطینیان ساکن باریکه غزه یک همایش فرهنگی را ترتیب داد.

سخنرانان در این مراسم ضمن تاکید بر لزوم لغو محاصره باریکه غزه، اعلام کردند که تداوم این محاصره موجب تشدید رنج و محنت های فلسطینیان می‌شود.

آنان همچنین بر لزوم گشودن گذرگاه مرزی رفح برای کاهش رنج و محنت‌های ملت فلسطین در نوار غزه تاکید کردند.

در همین راستا، کمپین جهانی لغو محاصره غزه ـ شاخه لبنان ـ به منظور همبستگی با فلسطینیان ساکن باریکه غزه، لیگ فوتبال برگزار کرد و تیم‌های اللد و العوده و بیت المقدس به مصاف هم رفتند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماء قلاوون شاعر لبنانی در پایان این دیدارها با ایراد سخنرانی، بر نقش و کارکرد تمامی قشرهای لبنان؛ به ویژه جوانان در حمایت از برادران خود در باریکه غزه و مقابله با دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

کمپین جهانی لغو محاصره غزه (شعب الجزایر و تونس) نیز برنامه هایی را با هدف همبستگی با مردم باریکه غزه برگزار کردند، شرکت کنندگان در آنها خواستار گشودن تمامی گذرگاه مرزی نوار غزه و لغو محاصره این منطقه جنگ و بحران زده شدند.

آنان اعلام کردند که باید واکنش های محافل بین المللی به این محاصره با حجم رنج، محنت و گرفتاری فلسطینیان ساکن باریکه غزه همسنگی کند.

آنان همچنین بر لزوم حمایت همه‌جانبه و یکپارچه از مردم باریکه غزه، تداوم مشی مقاومت و پایداری تا آزادی کامل سرزمین فلسطین، برچیدن سایه شوم اشغالگری و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود تاکید ورزیدند.

دشمن صهیونیستی از سال 2006 پس از پیروزی جنبش مقاومت اسلامی حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین نوار غزه را به محاصره خود درآورد و به همین خاطر مردم این منطقه با مشکلات زیادی از جمله فقر و بیکاری و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند.

۱۳۹۵/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...