نسخه چاپی

معترضان به ترامپ باز پرچم آمریكا را به آتش كشیدند

گروهی از فعالان آمریكایی در واكنش به تهدید دونالد ترامپ برای مجازات كسانی كه اقدام به سوزاندن پرچم آمریكا می‌كنند، تعداد بیشتری پرچم كشورشان را مقابل هتل بین‌المللی ترامپ در نیویورك به آتش كشیدند.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از رویترز نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در توئیتی تهدیدآمیز گفته بود، کسانی که اقدام به سوزاندن پرچم آمریکا می‌کنند باید تبعات آن را بپذیرند؛ از یک سال حبس تا لغو شهروندی. پس از این پیام تهدیدآمیز که واکنش‌های متعددی در پی داشت، فعالان پیام دونالد ترامپ را به چالش کشیدند.

دادگاه قانون اساسی آمریکا در سال ۱۹۸۹ حکم داد که سوزاندن پرچم جرم نیست و تنها راهی برای نشان دادن اعتراض است که در متمم اول قانون اساسی از آن حمایت شده است. این دادگاه عالی همچنین بیش از یک بار حکم داده است که نمی‌توان حق شهروندی را در پی این اقدامات لغو کرد.

برخی از رسانه‌های آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به تهدید ترامپ مقاله‌ای درباره جزئیات حکم این دادگاه عالی منتشر کردند و برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات هم در رسانه‌های اجتماعی گفتند که ترامپ به رغم مصونت قانونی معترضان آنها را تهدید به مجازات می‌کند.

در اعترضات روز سه‌شنبه مقابل هتل بین‌المللی ترامپ، اعضای حزب کمونیست‌های انقلابی (گروه وابسته به حزب کمونیست ایالات متحده) حضور داشتند. اعضای این گروه پیشتر نیز در ماه ژوئیه در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در کلیولند اقدام به سوزاندن پرچم آمریکا کرده بودند.

۱۳۹۵/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...