نسخه چاپی

محكومیت به اعدام به دلیل مخالفت با پادشاه

دادگاه كیفری عربستان سه نفر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و مخالفت با ولی‌امر [پادشاه عربستان] به اعدام محكوم كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، دادگاه کیفری عربستان چهار شهروند این کشور را به اتهام مخالفت با ولی‌امر [پادشاه عربستان] و تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی و ساختمان‌های دولتی از جمله زندان قطیف به اعدام و زندان محکوم کرد.

پایگاه خبری «العاجل»، گزارش داد سه تن از این متهمان به اعدام و یک نفر دیگر به 12 سال زندان و 12 سال ممنوعیت خروج از عربستان محکوم شده است.

متهم اول این پرونده به دلیل آنچه تلاش برای یادگیری تیراندازی و اقدام به شلیک گلوله به سوری خودروهای نیروهای امنیتی و ساختمان‌های اداری خوانده شده به فساد فی الارض متهم و ارتباط با حامیان جریان‌های انحرافی به اعدام محکوم شده است.

متهم دوم این پرونده نیز به عدم اطاعت از ولی امر، همکاری در تیراندازی به نیروهای امنیتی و عیادت یکی از مجروحان درگیری‌های مسلحانه با نیروهای امنیتی به اعدام محکوم شده است.

متهم سوم نیز با اتهامات مشابهی از جمله اقدام به انجام عملیات خرابکارانه و اقدام علیه امنیت ملی متهم و به اعدام محکوم شده است.

هنوز مشخص نیست این محکومان از شهروندان شیعه عربستانی هستند که در جریان اعتراضات مسالمت آمیز شیعیان در قطیف علیه آن‌ها پرونده سازی شده یا اینکه وابسته به جریان‌های تروریستی عربستان هستند.

۱۳۹۵/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...