نسخه چاپی

واكنش وزارت خارجه سوریه به تهدیدات اردوغان

یك منبع در وزارت خارجه سوریه با محكوم كردن اظهارت اخیر رئیس جمهور تركیه، تأكید كرد این مسئله نشان‌ دهنده‌ی تجاوز آشكار این كشور به خاك سوریه

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت خارجه سوریه عصر چهارشنبه (امروز) به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در واکنش به سخنان اردوغان گفت:‌ «این اظهارات پرده از دروغ‌های اردوغان برداشت و نشان داد که تجاوز آشکار ترکیه به خاک سوریه چیزی جز در ادامه سیاست‌های توسعه طلبانه، طمع‌ها و توهم‌های وی نبوده که آبشخور آن، تفکر اردوغان جنایت‌کار و افراطی است».

وی ادامه داد، افکار رئیس جمهور ترکیه باعث شده است که این کشور پایگاهی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده و وی به دنبال ضربه زدن به امنیت و ثبات سوریه و عراق است.

این منبع سوری تأکید کرد: «مسخره است که کسی مانند اردوغان که ترکیه را به زندانی بزرگ برای مخالفان خود تبدیل کرده، از دموکراسی سخن بگوید».

وی اظهار داشت، ارتش، ملت و رهبری سوریه هرگز اجازه نخواهند داد رئیس جمهور متجاوز و متکبر ترکیه در امور سوریه دخالت کند و دست متجاوزان را قطع خواهند کرد.

اردوغان طی سخنرانی دیروز خود در همایشی درباره فلسطین در شهر «استانبول» گفت که نیروهای ارتش ترکیه و نیروهای سوری تحت فرمان این کشور که در عملیات «سپر فرات» شرکت کرده‌اند، با هدف سرنگون کردن دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به شمال این کشور لشکرکشی کرده‌اند.

این در حالی است که مقامات ترکیه و شخص اردوغان از همان ابتدای تجاوز به خاک سوریه، مدعی شده بودند که ترکیه قصد دارد شورشیان و جدایی‌طلبان کُرد و تروریست‌های داعش را از مرزهای جنوبی خود دور کند.

۱۳۹۵/۹/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...