نسخه چاپی

روسیه دخالت كنندگان در انتخابات آمریكا را معرفی كرد

وزیر خارجه روسیه با تكذیب هرگونه دخالت كشورش در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریكا گفت: این هم پیمانان اروپاییِ آمریكا بودند كه در این انتخابات دخالت كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "سرگئی لاوروف" روز پنجشنبه در گفت وگو با روزنامه "کویرا دلاسرا" تصریح کرد: شهروندان آمریکایی با حمایت از نامزدی ترامپ در انتخابات روز هشتم نوامبر به وی برای پیروزی کمک کردند.
وی تصریح کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بارها تاکید کرد که مسکو هرگز برای تاثیر گذاری بر مبارزات انتخاباتی در آمریکا تلاش نکرده است، زیرا آن را یک مسئله داخلی آمریکا می داند، و اگر طرف هایی بوده باشند که برای دخالت تلاش کرده اند؛ آنها همان همپیمانان آمریکا هستند.
لاوروف خاطرنشان کرد: باید مطالب نوشته شده و گفته های بسیاری از سران اروپایی درباره ترامپ در دوره مبارزات انتخاباتی را مطالعه کنید.
لاوروف اظهار داشت: دروغ های نظیر "هکرهای روسی" و نظایر آن دارد خسته کننده می شود. این مدعیان از زمان پیروزی ترامپ سکوت کرده و هیچ دلیلی مبنی بر "دخالت" روسیه در رقابت های انتخاباتی ارایه نکرده اند؛ با اینکه پیشتر متعهد شده بودند که این کار را خواهند کرد.
وی افزود: این امر تاکید دوباره ای بر پوچ بودن این ادعاهاست که برای کسب یک سری اهداف سیاسی گذرا ساخته و پرداخته شد.
لاوروف ابراز امیدواری کرد که دولت جدید آمریکا اشتباهات دولت اوباما را که باعث وخامت روابط مسکو و واشنگتن شد، تکرار نکند.
لاوروف خاطرنشان کرد: ما با عزم ترامپ برای توسعه همکاری بین آمریکا و روسیه برخورد کردیم. مسکو رویکرد بازی در قبال اجرای یک گفت وگوی واقعگرایانه صریح با واشنگن درباره همه مسائل مندرج در جدول کاری دوجانبه و بین المللی دارد که براساس احترام دوجانبه و لحاظ منافع دیگران و عدم دخالت در امور داخلی دیگران باشد.

۱۳۹۵/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...