نسخه چاپی

مجلس نمایندگان آمریكا یك لایحه ضدروسی تصویب كرد

نمایندگان كنگره آمریكا به اتفاق آراء به تصویب لایحه‌ای علیه روسیه رأی دادند. انتظار می‌رود این لایحه تا پایان سال جاری میلادی به صورت قانون درآمده و اجرایی شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا یک لایحه ضدروسی تصویب کرد به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان کنگره آمریکا یک لایحه ضدروسی را که مرتبط با حوزه سیاست‌گذاری اطلاعاتی است با اکثریت قریب به اتفاق آراء به تصویب رساند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این لایحه چهارشنبه شب به وقت آمریکا با 390 رأی موافق در مقابل 30 رأی مخالف به تصویب رسیده است.

انتظار می‌رود که مجلس سنای آمریکا نیز تا قبل از 31 دسامبر و پیش از پایان سال جاری میلادی این لایحه را به تصویب رسانده و آن را برای تأیید نهایی به کاخ سفید ارسال کند.

بر اساس این گزارش، متن این لایحه خواستار تشکیل کارگروهی شده تا تلاش‌های روسیه «برای اعمال نفوذ مخفیانه بر مردم و دولت‌های خارجی» را متوقف کرده و «با اقدامات فعال روسیه در جهت اعمال نفوذ مخفیانه شامل نشر اکاذیب، استفاده از عوامل نفوذ، فساد، سوءاستفاده‌های حقوق بشری، تروریسم و انجام ترورها به وسیله نیروهای امنیتی و یا نخبگان سیاسی فدراسیون روسیه و یا نائبان آنها مقابله کند».

بنا بر این گزارش، 6 عضو دموکرات کمیته اطلاعات سنای کنگره آمریکا نیز روز چهارشنبه در نامه‌ای دو پاراگرافی از «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا اطلاعات محرمانه درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را افشا کند.

روسیه به طور مکرر ادعاهای مطرح شده درباره مداخله در روند انتخابات آمریکا را رد کرده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه این اتهامات را تلاشی برای منحرف کردن اذهان مردم آمریکا از مشکلات و مسائل داخلی در این کشور عنوان کرده است.

۱۳۹۵/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...