نسخه چاپی

نگرانی سعودی ها از افزایش مبتلایان به ایدز

مسئولان وزارت بهداشت عربستان ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار ابتلا به ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز در این كشور خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای توقف رشد این بیماری شدند .

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری آلمان این وزارتخانه با صدور بیانیه ای یادآور شد: در سال گذشته میلادی ابتلای 1191 مورد ابتلا به ایدز در عربستان شناسایی و مراکز ویژه ای برای جلوگیری از شیوع بیماری و اطلاع رسانی به مردم راه اندازی شده است.

از سویی دیگر مدیر انجمن خیریه عربستان سعودی برای بیماران ایدزی تاکید کرد: هر سال شمار مبتلایان به این بیماری با افزایش قابل توجه 19 درصدی روبروست.

موسی حیازه مدیر این انجمن خیریه اظهار داشت: این انجمن حدود 630 مراجعه‌کننده مبتلا به ایدز داشته که این آمار در مقایسه با ماههای پیش از آن 100 درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین بیشتر این بیماران مرد بوده‌اند.

وی افزود: دو هزار و 500 بیمار با خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند اما با این انجمن ارتباط دارند و انواع خدمات آموزشی و روانی را دریافت می‌کنند.

موسی حیازه همچنین گفت: این انجمن بیماران مبتلا به ایدز را تحت کنترل دارد و با آگاهی از سبک زندگی‌ و موقعیت خانوادگی‌شان، حمایت‌های اقتصادی و روانی خود را در اختیار این بیماران قرار می‌دهد.

مدیر این انجمن افزود: یکی از وظایف این انجمن، حمایت از آندسته بیماران ایدزی است که قصد ازدواج دارند. طی پنج سال گذشته 130بیمار با کمک این انجمن موفق شدند ازدواج کنند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...