نسخه چاپی

درخواست دی میستورا از جبهه النصره برای ترك حلب

استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز(پنجشنبه) از تروریست های جبهه النصره خواست كه مناطق شرقی شهر حلب را ترك كنند.

به گزارش نما روسیاالیوم گزارش کرد: دی میستورا در کنفرانس خبری مشترک با یان اِگِلاند مشاور خود در ژنو اعلام کرد که خروج نیروهای مسلح النصره از حلب از طریق گذرگاهی که به آنها اختصاص داده شده است ، شاید کمکی به توقف خونریزی ها در حلب و آغاز آتش بس فوری بکند.
دی میستورا گفت:حدود 400 هزار آواره نیاز به کمک های بشردوستانه دارند که با آغاز فصل زمستان نیاز آنها به سرپناه ضروری تر است.
وی افزود: اولویت سازمان ملل رساندن کمک های بشردوستانه به مناطقی در داخل حلب است که دسترسی به آن دشوار است.
نماینده سازمان ملل اعلام کرد : سازمان ملل تعداد کارمندان خود را در سوریه برای رساندن کمک های بشردوستانه به مردم آسیب دیده افزایش می دهد.
دی میستورا گفت : سازمان ملل آمادۀ فرستادن کمک ها برای 150 هزار نفر در مناطق شرقی شهر حلب است و با همۀ طرف های ذیربط خصوصاً روسیه برای رساندن این کمک ها به مناطق آسیب دیدۀ شهر همکاری و هماهنگی می کند.
مشاور نروژی تبار دی میستورا نیز گفت: سازمان ملل با مسکو و دمشق برای تسهیل رساندن کمک ها به شرق حلب مذاکره می کند و روسیه طرحی را شامل ایجاد 4 گذرگاه برای خروج افراد از حلب پیشنهاد کرده است.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...