نسخه چاپی

خضری، در گفتگو با نما:

آنفولانزای مرغی تا كنون گزارش نشده است/ واكسن‎‏‎های آنفولانزا سال جاری برای سال آینده كارآیی ندارند/ بهداشت فردی مهمترین عامل جهت جلوگیری از شیوع آنفولانزای مرغی است

عکس خبري -آنفولانزاي مرغي تا کنون گزارش نشده است/ واکسن‎‏‎هاي آنفولانزا سال جاري براي سال آينده کارآيي ندارند/ بهداشت فردي مهمترين عامل جهت جلوگيري از شيوع آنفولانزاي مرغي است

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با كنترل‎های صورت گرفته بر طیور مسأله حادی از نظر آنفولانزای مرغی را در كشور شاهد نیستیم.

رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما در واکنش به شیوع آنفولانزای مرغی در میان پرندگان، گفت: بحث آنفولانزای مرغی چند سالی است در کشور مطرح است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که مردم اطلاعات دقیقی از آنفولانزای مرغی ندارند اما در خصوص شیوع سریع این آنفولانزا نباید مورد غفلت مسئولان واقع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: آنفولانزای مرغی بسیار بیماری خطرناکی است از این رو با بارش نزولات اسمانی بحث انفولانزای مرغی کاهش می‎یابد اما برودت هوا باعث افزایش رشد آنفولانزای مرغی در میان مردم خواهد شد.

این نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در خانه ملت ضمن خطاب قرار دادن وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور، اذعان کرد: وزارت جهاد کشاورزی آب و منابع طبیعی و سازمان دامپزشکی باید بیشتر از گذشته در خصوص شیوع بیماری‎های مشترک میان انسان و حیوان ورود کرده و هر لحظه طیور و دام‎ها را در فصل سرما کنترل کنند.

وی با بیان این مطلب آنفولانزای مرغی در کشور در مرز خطر قرار ندارد، تأکید کرد: با کنترل‎های صورت گرفته بر طیور مسأله حادی از نظر آنفولانزای مرغی را در کشور شاهد نیستیم.



خضری ضمن هشدار و توجه مردم به رعایت مسائل بهداشتی به ویژه بهداشت فردی، بیان کرد: در هوای سرد مردم باید بیشتر مراق بهداشت فردی و اجتماعی باشند و با شستشوی مداوم دست‎ها با مایع دستشویی و رعایت نکات بهداشتی می‎توانند از بروز و شیوع آنفولانزای مرغی در میان مردم جلوگیری بعمل آورند.

وی گفت: کسانی که دچار بیماری آنفولانزای مرغی می‌شوند نباید فاصله ارتباطشان با دیگر مردم کمتر از یک ونیم متر باشد، چرا که آنفولانزای مرغی از فاصله سه متر تا یک و متر نیم به فرد دیگری منتقل می‎شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه بیان کرد: به دلیل قدرت و مانوری که ویروس آنفولانزا در برابر سرما دارد از این رو فرم‏های ژنتیکی این ویروس مدام در حال تغییر است از این رو واکسن‎های که در سال جاری برای استفاده افراد تجویز می‎شود سال آینده کارآیی چندانی نخواهند داشت.

۱۳۹۵/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...