نسخه چاپی

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه قطار :

مقصر اصلی حادثه سمنان سوء مدیریت مسئولان است

عکس خبري -مقصر اصلي حادثه سمنان سوء مديريت مسئولان است

یك سهل انگاری ساده باعث شد تا جمعی از ملت عزادار شوند و داغ سنگینی به آنها تحمیل شود، در حالی كه با كمی تدبیر می توانستند جلوی وقوع آن را بگیرند و امروز مردم اعتماد خود را به كارآمدی و توانائی مدیران جامعه از دست داده اند و این بی اعتمادی خود بزرگترین ضربه به نظام اسلامی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی در خصوص فاجعه قطار گفت: این جمله جناب آقای آخوندی که می گویند" جای خوشبختی است که جان باختگان حادثه بیمه بوده اند" ناشی از نگاه مادی ای است که برخی مسئولان ما دارند و آنها احساس می کنند می شود که این خسارت عظیم را با مادیات جبران کرد، البته این نگرش مسئولان به مردم امر غریبی نیست و طی این مدت بارها شاهد آن بوده ایم.
علیرضا بیگی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی نما این نگرش را ناشی از عدم درک بزرگی حادثه دانست و اظهار داشت: در این واقعه تلخ، اعتماد مردم به آتش کشیده شد و متاسفانه این بی اعتمادی به مسئولان هر روز بیشتر می شود. حقوق ها و وام های نجومی، فساد اقتصادی، بی تدبیری در برخورد با حوادث طبیعی مانند آنچه در طوفان چندماه گذشته و سرمای چند روز پیش مازندران رخ داد و حالا هم حادثه قطار باعث شده که مردم دیگر به سخنان و رفتار مدیران اعتماد نکنند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس حادثه تاسف بار قطار حامل زوار امام رضا را نتیجه سوء تدبیر و سوء مدیریت خواند و افزود: یک سهل انگاری ساده باعث شد تا جمعی از ملت عزادار شوند و داغ سنگینی به آنها تحمیل شود، در حالی که با کمی تدبیر می توانستند جلوی وقوع آن را بگیرند و امروز مردم اعتماد خود را به کارآمدی و توانائی مدیران جامعه از دست داده اند و این بی اعتمادی خود بزرگترین ضربه به نظام اسلامی است.
وی افزود: شما توجه کنید که آقای آخوندی چه پاسخی در قبول استعفای مدیر عامل راه آهن می دهند، دقیقا ً همان اتفاقی رخ می دهد که در حقوق های نجومی رخ داد، آنجا هم وقتی آقای نوبخت آقای صفدر حسینی را تودیع می کند او را به عنوان یک قهرمان ملی و سرمایه نظام تودیع می کند، اینجا هم رفتار آقای آخوندی در دو موضوع کاملا ً مجزا از هم، شبیه همان رفتار است.
بیگی این شباهت در رفتار را ناشی از نگرش دولتمردان نامید و گفت: مسئولان دولتی ما خود را تافته جدابافته از رنج مردم می دانند و این خود سبب گسست بین دولتمردان و مردم دردمند ما در جامعه می شود. نماینده مردم تبریز با بیان اینکه یکی از دلایل وقوع چنین حوادث دردناکی، تعیین اشتباه اولویت ها در دولت است، افزود: من در حوزه انتخابیه ام در یک سخنرانی با بیش از پنچ هزار نفر، از مردم حاضر پرسیدم چه تعداد از شما در چهار سال گذشته از هواپیما استفاده کرده اید، به تعداد انگشتان دست نرسید، این نشان دهنده تشخیص نادرست اولویت ها ست. به همین جهت مسئول ما می آید تمام انرژی و منابع خود را صرف خرید هواپیما می کند، امری که برای خود مقام معظم رهبری هم سئوال شد. آیا واقعا ً اولویت خرید هواپیماست یا اولویت تامین زیرساخت هاست برای توسعه ریلی کشور، حقوق های نجومی مهم است یا کاستن دردی از آلام مردمی که گرفتارند.
وی در پایان تاکید کرد که لازم است مسئولان برای جبران این اعتماد از دست رفته دست به کار شوند و اقدامی شایسته انجام دهند که در خور این مردم باشد.


۱۳۹۵/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...