نسخه چاپی

15 شغل با بیشترین آمار خودكشی در جهان

محققان در تحقیقات خود دریافتند كه در برخی شغل ها به دلیل استرس و فشار كاری شمار افرادی كه دست به خودكشی می زنند بیش از سایر مشاغل است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، همه ما بارها و بارها شکست های بزرگ و کوچک و از دست دادن افراد دور یا نزدیک را تجربه کرده ایم . هر چند غم و ناراحتی جزئی از زندگی انسان است، اما گاهی برخی افراد آن چنان در اندوه غرق می شوند که برای ادامه زندگی روزمره دچار شبهه شده و فکر خودکشی به سرشان می زند. در بسیاری از مواقع فرد به دلیل فشار شغلی یا ناملایمات رییس و مسئولان یا فشار مالی و حقوق کم تصمیم به پایان دادن زندگی خود می گیرند؛ در واقع یکی از عوامل موثر در خودکشی شغل افراد است.

خودکشی پشت پا زدن به زندگی و رها کردن همه علایق به دلیل غم و اندوه بسیار است. افراد اغلب بیشتر ساعت های روز را در محیط کار سپری می کنند. محققان در یک تحقیق بر روی میزان تاثیر شغل افراد بر افزایش و کاهش خودکشی مطالعه کردند. محققان موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا (NIOSH) با توجه به مطالعه منتشره نگاه دقیقتری به این موضوع داشته و نتایج تحقیقات خود را در مجله آمریکایی طب پیشگیری منتشر کردند.

آمار بالای خودکشی در آمریکا
در سال 2013، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها 41 هزار و 149 خودکشی در ایالات متحده را گزارش کرده است. در مجموع حدود یک میلیون نفر در سراسر جهان جان دست به خودکشی می زنند. عوامل روان شناختی هر سال موجب افزایش شمار تعداد خودکشی در جهان می شود.
محققان در روند تحقیقات خود دریافتند که خودکشی در محل کار یکی از پرطرفداران روش های انتخابی برای پایان دادن به زندگی است.
دکتر تیزمن اپیدمیولوژیست موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا در این باره می گوید: شغل افراد درهویت و سلامت روانی فرد تاثیر زیادی گذاشته و با توجه به افزایش شمار خودکشی های محل کار، تیم تحقیقاتی ما بر آن شدند که عوامل خطر مرتبط با شغل و خودکشی را بیشتر مورد بررسی قرار دهند.

زنان بیشتر خودکشی می کنند یا مردان؟
تیزمن و تیم تحقیقاتی اش عوامل مرتبط و غیرمرتبط به شغل را در ایجاد تمایل فرد به خودکشی که در اداره آمار نیروی کار بین سال های 2003 تا 2010 ثبت شده بود مورد مطالعه قرار دادند.

بر اساس این مطالعه مشخص شد که بیش از هزار و 700 نفربه علت عوامل روانی به وجود آمده در محیط کار دست به خودکشی زدند. در این میان مردان 15 برابر بیشتر از زنان و کارگران در سنین بین 65 تا 74 سال، چهار برابرافراد بین سنین 16 تا 24 سال به علت فشارهای محیط کار دست به خودکشی زدند.

در روند این مطالعه محققان دریافتند که در دسترس بودن سلاح و دارو در افراد با استرس بالا و زیر فشارهای اقتصادی نقش مهمی در افزایش خودکشی ایفا می کند. عوامل روانی مانند افسردگی و استرس در اثر محیط کار و شغل افراد در افزایش خطر خودکشی تاثیرگذار است.
اگر در این شغل ها کار می کنید، خطر خودکشی در کمین شما است:
مأموران اجرای قانون و فعالان در دادگاه ها و زندان ها
آتش نشان ها
کارآگاهان
سربازان
کشاورزان، کارگران شیلات و جنگلداران
تکنسین های نصب و راه اندازی،تعمیرکاران، افراد شاغل در تعمیر و نگهداری خودرو
رانندگان کامیون
کارگران
مدیران کسب و کار
افرادی که به حساب های مالی رسیدگی می کنند
سرایداران و نظافت چی ها

۱۳۹۵/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...