نسخه چاپی

درخواست اسرائیل درمورد سهام ایران در شركت آلمانی

رئیس كمیته امور خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی تحقیق در مورد گزارش‌های منتشر شده در مورد مالكیت ایران بر سهام شركتی را كه در حال ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی است، خواستار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مالکیت ایران بر بخشی از سهام یک شرکت کشتی‌ساز آلمانی که در حال ساخت زیردریایی برای رژیم صهیونیستی است، نمایندگان پارلمان اسرائیل تحقیق در مورد این مسئله را خواستار شدند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» روز جمعه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که 4.5% سهام شرکت «تیسن‌کروپ» متعلق به ایران است. این شرکت در حال ساخت آخرین نسل زیردریایی‌های نیروی دریایی رژیم صهیونیستی است.

انتشار این خبر اسرائیلی‌ها را نسبت به احتمال دستیابی ایران به اطلاعات فنی این زیردریایی‌ها نگران کرده است.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، «اوفر شلاح» نماینده حزب اپوزیسیون «یش عاتید» در این رابطه گفت: «افشای نقش ایران در کارخانه‌ای که اسرائیل زیردریایی‌هایش را از آن می‌خرد، نیاز به تحقیق جامع در این رابطه را تقویت می‌کند.»



به نوشته رسانه‌های اسرائیلی، ایران از دهه 1970 و پیش از انقلاب اسلامی بخشی از سهام این شرکت را در اختیار داشته و هنوز هم این سهم در اختیار یک شرکت دولتی ایرانی است.

انتشار این خبر، تازه‌ترین جنجال ایجاد شده بر سر قرارداد پرسر و صدای اسرائیل و تیسن کروپ است. هفته گذشته دادستان کل رژیم صهیونیستی دستور تحقیق از «دیوید شیمرون» وکیل شخصی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در ارتباط با این پرونده را صادر کرد.

شیمرون که زمانی نماینده رسمی این شرکت آلمانی در فلسطین اشغالی بوده، متهم است که از نفوذ خود بر نتانیاهو استفاده کرده و وی را به بستن قرارداد با تیسن کروپ تشویق کرده است.

شلاح که ریاست کمیته امور خارجی و دفاعی پارلمان رژیم صهیونیستی را در اختیار دارد، با انتقاد از نحوه تصمیم‌گیری در مورد انعقاد قرارداد با این شرکت، گفت: «همه این اتفاقات این تصور را در افکار عمومی ایجاد کرده که یک جای کار می‌لنگد. تداخل منافع شخصی دیوید شیمرون نیازمند تحقیقات قضایی است.»

با این حال، یک مقام نظامی اسرائیل اهمیت گزارش منتشر شده در یدیعوت آحارونوت را زیر سوال برد.

«عاموس گلعاد» مدیر اداره امور سیاسی-نظامی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «این تنها یک تیتر است که تصویر کلی را اندکی تغییر داد.»

۱۳۹۵/۹/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...