نسخه چاپی

بازتاب صحبت های سخنگوی شورای نگهبان در رسانه سازمان سیا

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید قانون انتخابات «خلأهای زیادی دارد كه امكان تخلفات را افزایش می‌دهد» و این شورا حاضر است «اشتباهات» خود را جبران كند.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید قانون انتخابات «خلأهای زیادی دارد که امکان تخلفات را افزایش می‌دهد» و این شورا حاضر است «اشتباهات» خود را جبران کند.

به گزارش وب سایت رادیو فردا، عباسعلی کد‌خدایی گزارش‌ها درباره «خرید و فروش رای» در انتخابات را تأیید کرده است.

آقای کدخدایی «توهین و افترای رقبا نسبت به یکدیگر» و «خرید و فروش رأی» در زمان برگزاری انتخابات را از جمله تخلفات ناشی از «خلأ» در قانون انتخابت دانسته است.

او در پاسخ به پرسشی درباره اشتباهات شورای نگهبان نیز گفته که «اگر ما اشتباه و خطایی داریم از مردم عذرخواهی می‌کنیم و حاضریم اگر قابل جبران باشد٬ جبران کنیم».

به گزارش رادیو فردا، کدخدایی افزوده که احمد جنتی٬ دبیر شورای نگهبان هم پیش از این و در دو نوبت اعلام کرده که «اگر اشتباهی [از سوی شورای نگهبان] صورت گرفته عذرخواهی می‌کنند».

این سخنگوی شورای نگهبان به مصادیق این اشتباهات اشاره‌ای نکرده و تنها گفته که این شورا از «فرد یا جریانی» حمایت نمی‌کند و اگر کسی در این زمینه «سندی دارد ارائه کند».

وب سایت رادیو فردا که ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا به شمار می آید در قسمت دیگری از گزارش خود ادعاهای مطرح شده اصلاح طلبان در مورد شورای نگهبان را دوباره بازگو می کند و می نویسد: عملکرد شورای نگهبان به عنوان مهم‌ترین نهاد ناظر و تصمیم‌‌‌گیر در زمینه انتخابات در ایران٬ سال‌هاست که مورد انتقاد جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب قرار دارد. این شورا تاکنون هزاران نامزد انتخاباتی مجلس٬ ریاست جمهوری و مجلس خبرگان را رد صلاحیت کرده و علت این رد صلاحیت‌ها را هم اعلام نکرده است.

عباسعلی کد‌خدایی نیز گفته که این شورا از نظر شرعی و قانونی نمی‌تواند «جرایم» و یا «مسائل شخصی» نامزد‌های رد صلاحیت شده را اعلام کند.

به عقیده نویسنده این گزارش در رادیو فردا، به نظر می رسد این اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به این گفته اکبر هاشمی رفسنجانی که حیدر مصلحی٬ وزیر اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد در رد صلاحیت سال ۱۳۹۲ او از سوی شورای نگهبان نقش داشته٬ بیان شده باشد.

هاشمی رفسنجانی ۱۲ آبان ماه امسال گفته بود وزیر سابق اطلاعات نقش مستقیمی در رد صلاحیت او از سوی شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ داشته است.
به گفته او٬ «وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود با این اقبالی که روز‌به‌روز و بلکه ساعت به ساعت به ایشان [هاشمی] می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌ها ۱۰ساله ما را پنبه می‌کند».

البته در پایان نیز وب سایت آمریکایی رادیو فردا این نکته را یادآور می شود که: سخنگوی شورای نگهبان پیشتر هم در واکنش به اظهارات اکبر هاشمی رفسنجانی درباره نقش وزیر پیشین اطلاعات در رد صلاحیت او، گفته بود که شورای نگهبان «از بخش‌های مختلف٬ نظر کارشناسی» می‌گیرد، اما نظرش «مستقل» است.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...