نسخه چاپی

اقدام خصمانه دولت فرانسه علیه ایران

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی روابط عمومی وزارت علوم گفت: وزارت دفاع فرانسه بدون توضیحی مانع از حضور تیم دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی «كن ست» شد.

به گزارش نما، رضا بابایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: تیم چهار نفره دانشجویان کن ست گروه مهندسی برق دانشگاه کاشان که به نمایندگی از کشورمان برای حضور در این مسابقات اعزام شده بود، پس از مخالفت وزارت دفاع فرانسه به حضور این تیم از این مسابقات کنار گذاشته شد.
احمد رضا حدیدی عضو تیم گروه مهندسی برق کاشان که به دلیل مشکل صادر نشدن روادید نتوانست همراه این تیم به فرانسه سفر کند، در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: تیم ما پس از موفقیت در مسابقات کشوری در آذر سال90 قرار شد به عنوان نماینده کشورمان به مسابقات جهانی کن ست سفر کند.

وی افزود: پس از رایزنی با مسئولان این مسابقات، ارایه مدارک و پرکردن فرم های لازم مجوز حضور را دریافت کردیم.

حدیدی گفت: مکان برگزاری مسابقات جهانی کن ست در کمپی نظامی که زیر مجموعه وزارت دفاع قرار دارد برگزار می شود و پس از مخالفت این وزارتخانه با حضور تیم ایران، مسئولان این مسابقات نیز تیم کشورمان را حذف کردند.

وی اضافه کرد: اعتراض تیم کشورمان درباره نحوه برخورد فرانسوی ها تاکنون بی جواب مانده است و سرانجام تیم چهار نفره دانشجویان کشورمان مجبور به بازگشت از این کشور شد.

تیم چهار نفره دانشجویان کن ست گروه مهندسی برق دانشگاه کاشان بامداد فردا از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز می گردد.

«کن ست» سامانه هوافضایی است که بیشتر با هدف تحقیق و آموزش مورد استفاده قرار می گیرد. کن ست از دو واژه انگلیسی کن (Can) به معنای قوطی نوشابه و ست (Sat) که کوتاه شده کلمه (Satellite) به معنای ماهواره است و در واقع می توان گفت ماهواره ایست در ابعاد قوطی نوشابه که می توان آن را در محیط های دانشگاهی ساخت.

این ماهواره کوچک از ارتفاع چند صد متری سطح زمین رها می شود و با سامانه بازیابی سالم به زمین می رسد.

۱۳۹۱/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...