نسخه چاپی

اكبر تركی در گفتگو با نما:

نگرانی از كاهش میانگین سنی مبتلایان به ایدز/ تنها راه كاهش آمار مبتلایان به ایدز پیشگیری است

عکس خبري -نگراني از کاهش ميانگين سني مبتلايان به ايدز/ تنها راه کاهش آمار مبتلايان به ايدز پيشگيري است

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: ایدز با جلوگیری از راههای انتقال كاهش می یابد، باید كاری كنیم تزریق مواد مخدر كاهش پیدا كند و این گونه افراد در مكان های خاص جمع آوری شوند.


اکبر ترکی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با نما در خصوص ازدیاد آمار مبتلایان به ایدز در کشور، گفت: بیماری ایدز یک بیماری منتقل شونده از طریق خون و ترشحات است و بیشترین آمار مبتلایان از طریق خون و ارتباط های جنسی دچار این بیماری شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما اسلامی است و مومن و مسلمانیم، رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی را در کشور داریم، بحمدالله تا الان آمار ابتلای به ایدز در ایران نسبت به دیگر کشورها و سطح جهانی کم بوده است و با تغییری که اکنون در آمار و ارقام مبتلایان ایجاد شده و رشد آمار مبتلایان از طریق روابط جنسی و رشد زنان مبتلا، باید داده ها و یافته های بدست آمده را مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار داد، بررسی شود که آمار به کدام سمت می رود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: اگر خدای نکرده آمار به این سمت و سو می رود که مبتلایان از طریق روابط جنسی شیوع پیدا می کند، باید این گونه افراد شناسایی شوند تا کارهای پیش گیرانه را با دقت بیشتری انجام دهیم که باز هم جزو کشورهایی باشیم که آمار مبتلایان حداقل باشد. در ابتدای ورود ایدز به ایران، مبتلایان اکثرا از طریق انتقال خون آلوده دچار شده بودند، امیدواریم که بحث اعتیاد و استفاده از مواد مخدر ترزیقی در کشور جلویش گرفته شود و از بی بند و باریهایی که مسبب ایدز می تواند باشد، پیشگیری بیشتری شود.
وی تاکید کرد: آمار مبتلایان رو به افزایش است و باید با تبلیغات اسلامی و ترویج مسائل فرهنگی، پیشگیری از ابتلای افراد را دنبال کرد، تا ان شاء الله از این مبحث جلوگیری شود. بایستی هشدارهای لازم را به خانواده ها داد و در فضای مجازی باید کار کرد و از نکات مثبت فضای مجازی در این قسمت استفاده کرد و آموزش های لازم و صحیح داده شود، زیرا درمان این بیماری روش بسیار سختی است که اگر گریبانگیر جامعه شود، دیگر پیشگیری اش سخت است.
ترکی تصریح کرد: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه همه روشهای پیگیری در دست دولت است و گفت: باید از مسئولین سوال کرد، چه برنامه ای در جهت پیشگیری از ابتلای افراد جامعه دارند. وزارت خانه های مختلفی مثل بهداشت و درمان، کار و امور اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی و کمیته امداد هر کدام به نحوی متولی این امر هستند که می توانند در پیشگیری مشارکت داشته باشند.
وی در پایان گفت: راههای انتقال بیماری مشخص است و از همان راههای انتقال باید جلویش را گرفت، یکی از راههای انتقال، تزریق مواد مخدر است، پس باید کاری کنیم تزریق مواد مخدر کاهش پیدا کند، حذف و جلوگیری شود و این گونه افراد را در مکان های خاص جمع آوری کنند که ارتباط آنچنانی با جامعه نداشته باشند.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...