نسخه چاپی

اعلام نتایج سرشماری حیوانات در تهران/ پلنگ هم در تهران دیده شد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از پایان سرشماری پاییزه حیات وحش درمنطقه شکار ممنوع کوه سفید خبرداد و افزود: در این برنامه سرشماری، شاهد رشد 25 درصدی در جمعیت پستانداران علفخوار منطقه بوده‌ایم.

عباس میرزاکریمی با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه زمانبندی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان هفته گذشته نسبت به سرشماری پستانداران وحشی از جمله گونه‌های قوچ و میش و کل و بز با حضور کارشناسان، محیط‌بانان، جوامع محلی و طبیعت دوستان و با تشکیل هفت اکیپ سه نفره در مسیرهای مشخص به روش مشاهده مستقیم اقدام شد.

وی اظهار کرد: در این سرشماری تعداد 830 رأس از نوع قوچ و میش وحشی و 197 رأس از نوع کل و بز وحشی شمارش و همچنین در جریان انجام سرشماری سایر حیات وحش از جمله کبک، تیهو، انواع پرندگان شکاری، روباه و شغال نیز مشاهده شد.


میرزاکریمی با اشاره به اینکه در این برنامه سرشماری از رد پای گونه بسیار ارزشمند پلنگ نیز تصویر برداری شد، ادامه دارد: این نشانه حضور و زیست این گونه ارزشمند در این منطقه است و امیدواریم بتوانیم از خود گونه نیز تصویری به ثبت برسانیم.
بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، وی افزود: با توجه به آمار بدست آمده در این برنامه سرشماری خوشبختانه شاهد رشد 25 درصدی در جمعیت پستانداران علفخوار منطقه بوده ایم.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...