نسخه چاپی

عباس گودرزی در گفتگو با نما:

هیچ عملكرد مثبتی از دولت در حوزه اشتغال ندیده‌ایم/ نسخه رفع مشكل بیكاری اتكا به اقتصاد مقاومتی است

عکس خبري -هيچ عملکرد مثبتي از دولت در حوزه اشتغال نديده‌ايم/ نسخه رفع مشکل بيکاري اتکا به اقتصاد مقاومتي است

وضعیت بیكاری در كشور، نیاز به پیگیری جدی دارد تا زمانی كه اتكا به ظرفیت های داخلی كشور نباشد، امیدمان از بیرون مرزها قطع نشود و اقتصاد مقاومتی اولویت اول كشور قرار نگیرد كه از ثمرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخل است، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با نما در خصوص وضعیت بیکاری در کشور گفت: نرخ بیکاری در کشور به گونه ای است که مقام معظم رهبری می فرمایند: من احساس شرمندگی می کنم، دیگر بالاتر از این؟ آمار واقعی را باید از وضعیت مشهود در بین خانواده ها و جوانان دید، آمار روی کاغذ با واقعیت های کشور در تعارض است.
وی ادامه داد: عملکرد دولت را در زمینه اشتغال موفق نمی دانم، وضعیتی که در شهرستانها می بینید، مثلا در همین بروجرد، کارخانه سامان کاشی رو به تعطیلی است، کارخانه نساجی نیمه تعطیل و زاگرس خودرو تعطیل شده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وضعیت بیکاری در کشور، نیاز به پیگیری جدی دارد تا زمانی که اتکا به ظرفیت های داخلی کشور نباشد، امیدمان از بیرون مرزها قطع نشود و اقتصاد مقاومتی اولویت اول کشور قرار نگیرد که از ثمرات اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخل است، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
گودرزی، تاکید کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در بروجرد، تا کنون پرونده هایی زیادی تشکیل داده، ولی اتفاق چندانی نیفتاده، بیشتر تشکیل جلسه، سفر و مصاحبه بوده است، باید مشکل مردم را حل کرد، ما اتفاق قابل مشاهده ای از دولت در حل معضل بیکاری ندیدیم و معدل خوبی را از دولت در این زمینه شاهد نیستیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بحث اشتغال مسئله ای نیست که بتوان یک بعدی به آن پرداخت، خاطر نشان کرد: اول باید قطع امید از بیرون مرز کرد، تا زمانی که چشم امید به مسولئین اقتصاد مقاومتی داریم، اتفاقی نخواهد افتاد، باید عزممان را برای اصلاح الگوی مصرف کشور جزم کنیم، ایران کشور مصرفی است و آمار مصرف نشان می دهد، کشور هیچ وقت در حوزه اقتصاد، روی سعادت را نخواهد دید.
گودرزی تاکید کرد: مسئله بعدی حمایت از تولید داخلی است، مقام معظم رهبری فرمودند: برای دولت حرام است اجناس خارجی استفاده کند، وقتی در کشور جنس خارجی استفاده کنیم، یعنی بیکاری جوان های مملکت، مطلب بعدی استفاده از اقتصاد مقاومتی مردمی و درون زا کردن آن است، اگر این قدری که دولت وقت، ظرفیت، فرصت ها را برای برجام خرج می کرد، وقت می گذاشت که در درون کشور چکار کنیم که مشکلات را با استفاده از ظرفیتهای داخلی مرتفع کنیم، تا کنون گامهایی به سمت جلو برداشته بودیم.
وی افزود: در بحث برجام سالها وقت و فرصت گذاشتیم تا تحریم ها رفع و بخشی از مشکلات حل شود، این اتفاق نیوفتاد و فرصت ها از دست رفت.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس برای بیکاری دلایل متعددی را برشمرد و گفت: اولا دولت باید موانع تولید را از بین ببرد، صدور مجوزها باید آسانتر صورت گیرد و سخت گیریهای بی مورد باید برداشته و مسیر برای تولید داخلی هموار شود، مدیران باید فرش قرمز برای هر کسی که بخواهد در اشتغال، ولو سرمایه اندک صرف کند، بیاندازند و از طرف دیگر بانک ها روند اختصاص اعتبارات به واحدهای تولیدی را تسهیل کنند.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...