نسخه چاپی

روحانی چراغ یك جشنواره فیلم را روشن می‌كند

افتتاحیه اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی با سخنرانی رئیس جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، دومین نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی امروز یکشنبه 14 آذرماه در ساختمان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور محمدرضا گلرو معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و هاشم میرزاخانی دبیر اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست از تندیس و پوستر اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی رونمایی شد. طراح تندیس این جشنواره بهنام کیوان و طراح پوستر آن مسعود نجاتی است.

هاشم میرزاخانی دبیر اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی در این مراسم گفت: اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی روز دوشنبه 22 آذر ماه همزمان با آغاز هفته وحدت (22 تا 27 آذر ماه)، کار خود را با حضور و سخنرانی رئیس جمهوری و با اهدای جوایز بخش بین الملل شروع خواهد کرد و آیین اختتامیه نیز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: به علت همزمانی برگزاری سی‌امین کنفراس وحدت اسلامی و اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی تصمیم گرفته شد که یک تیزر به صورت مشترک برای آماده شود و آن تیزر به تبلیغ هر دو موضوع بپردازد.

دبیر اولین جشنواره فیلم وحدت اسلامی اعلام کرد: تاکنون 919 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است که از این بین 617 اثر در بخش ملی و 303 اثر در بخش بین الملل است که آثار بین الملل از کشورهایی چون آمریکا، آلمان، ایرلند، هند، قطر، عراق، انگلیس، لبنان و سوریه هستند.

میرزاخانی از برگزاری مراسم بزرگداشت محمدرضا اسلاملو خبرداد و گفت: در دوره سی‌ام کنفرانس اسلامی بیش از 700 مهمان حضور خواهند داشت که قصد داریم با هماهنگی‌های مناسب فیلم‌های جشنواره را برای آن‌ها نمایش دهیم. فیلم‌های جشنواره در سه موضوع معرفی و احیای وحدت اسلامی، شناسایی تفرقه‌های دشمنان بین ادیان و اسلام ستیزی است که در بخش مستند بلند اسلام ستیزی سه اثر به بخش مسابقه معرفی شده‌اند.

در ادامه این نشست محمدرضا گلرو معاون امور اجزایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در فضای کنونی جهان معاصر و خاصه اسلام، موقعیت در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است. از طرفی گروههای تکفیری برای تخریب چهره اسلام ناب محمدی دست به جنایاتی دلخراش می‌زنند و از طرف دیگر موج اسلام خواهی به شکل خاصی خودنمایی می‌کند. در نتیجه ضرورت برنامه‌ریزی برای ایجاد شرایط مناسب برای نشان دادن چهره واقعی دین مهربان اسلام، دیده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز دین اسلام کشتی نجات مسلمانان از وقایع است ما موظف هستیم تا چهره‌ای درستی از دین اسلام ارائه دهیم. رشد اسلام خواهی در اروپا یکی از شاخص‌های دین اسلام است. پیروزی برای حق است و طلیعه افول جریان تکفیری قابل مشاهده است و ما باید برای ایجاد یک تمدن اسلامی آماده شویم. در حال حاضر فرهنگسازی نیاز اصلی کشور است به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم که باید حضور متفاوتی در عرصه فرهنگ داشته باشیم و در این را نیازمند کمک اصحاب رسانه و فیلمسازان هستیم.

معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: ما در این راستا حدود دو سال است که تلاش می‌کنیم که رویدادی فرهنگی و اثری به نام جشنواره وحدت اسلامی برپا کنیم. این جشنواره در سالهای آینده به صورت بسیار گسترده‌تر بگذار می‌شود و به مباحثی نظیر فیلمنامه، عکس و پوستر توجه بیشتری خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره در سالن اجلاس سران است، اما نمایش فیلم‌ها در مجموعه هتل‌های آزادی خواهد بود و در بخش بین الملل هم مهمانان ویژه‌ای خواهیم داشت. اکران فیلم‌های جشنواره در دیگر کشور‌ها هم پس از جشنواره با برنامه ریزی انجام خواهد شد.

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...