نسخه چاپی

آنچه غربی‌ها از ناوهواپیمابر روسی نمی‌دانند

رسانه‌های غربی در روزهای اخیر، ناوهواپیمابر روسی"دریادار كوزنیتسوف" را به سخره گرفته و مدعی شده‌اند كه این ناوهواپیمابر نمی‌تواند كارایی مناسبی داشته باشد.

به گزارش نما خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: نکته ای که بسیاری از این رسانه های غربی نمی دانند یا خود را از آن غافل نشان می دهند، این است که این کشتی بزرگ، فقط یک ناوهواپیمابر نیست، بلکه اسرار زیادی را پنهان کرده که می تواند غافلگیر کننده باشد.
یکی از این ناوهواپیمابر روسی "دریادار کوزنیتسوف" برای انجام ماموریت های جنگی خود ضد گروه تروریستی داعش نزدیک ساحل سوریه مستقر شده است، اما این سوال وجود دارد که این ناوهواپیمابر چگونه می تواند از خود در برابر دیگر ناوگان های دریایی مخصوص دشمن محافظت کند.
در همین حال شبکه تلویزیونی"زوزدا" روسیه گزارشی را پخش کرد که نشان می دهد این ناوهواپیمابر حامل تعداد زیادی موشک گرانیت روسی است که برخی از آن ها به طور همزمان فعال هستند و می توانند با هم شلیک شوند و یک ناوگام بزرگ دریایی را یکجا نابود کنند.
این موشک ها شامل موشک های کروز P-700 گرانيت هستند که برد آنان تا مسافت 700 کیلومتری است واین کشتی می تواند در یک لحظه 12 موشک از این نوع را شلیک کند. این کشتی عظیم الجثه می تواند 50 بالگرد وهواپیما را حمل کند و البته پس از بازگشت از ماموریت جنگی خود در دریای مدیترانه، منتظر تغییرات بسیار است.

منبع: العالم

۱۳۹۵/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...