نسخه چاپی

سرنوشت چای عبرت‌آموز باشد

رئیس دوره‌ای مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینكه چای توجیه اقتصادی ندارد، گفت: سرنوشت چای باید عبرت‌آموز باشد.

به گزارش نما به نقل از فارس از رشت، محمد مهدی رهبری املشی عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت چای در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان سرنوشت چای را عبرت‌آموز دانست و اظهار کرد: باید در زمینه چای گردش کار داشته باشیم و از تجربیات موفق گذشته استفاده کنیم.

وی با تصریح بر اینکه رسیدگی به چایکار باید در مرحله نخست قرار گیرد، ابراز کرد: بقیه حلقه‌ها تحت‌الشاع مرحله نخست قرار می‌گیرد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه چایکار توجیه اقتصادی، فنی و عملی ندارد، افزود: 65 هزار خانوار درگیر چای هستند.

وی با بیان اینکه چای حاکمیتی است و تصدی‌گری نیست، اذعان کرد: دولت باید کمک کند که معیشت حداقلی چایکار تامین شود.

رهبری‌املشی با تصریح بر اینکه احیا و نجات چای به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ابراز کرد: برای نجات چای باید زبان حلقه نخست چایکار باشیم و بقیه حلقه‌ها را با هم ببینیم.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از چایکاران یادآور شد: دولت می‌تواند با ارائه سیاست‌های درست از چایکاران حمایت کند.

علی محرر رئیس سازمان چای کشور نیز در جلسه مذکور اعتبار را حلقه مفقوده چای ایران دانست و خواستار تصویب مصوبه قرار گرفتن چای در سبد خانوار شد.

مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان نیز در جلسه مذکور سازمان چای کشور را متولی چای نامید و اظهار کرد: سازمان چای باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد.

محمدعلی یوسفی، کیفیت چای ایران را در دنیا شناخته شده خواند و بیان کرد: موانع و زیرساخت هر کالا و خدمات چارچوبی دارد که ویژگی‌هایی را مشخص می‌کند.

وی استاندارد را زبان بین جوامع نامید و تصریح کرد: استاندارد اعتماد مصرف داخلی و خارجی است.

این مسئول، استانداردها را حداقل‌های الزام‌آور خواند و خاطرنشان کرد: 15 واحد چای‌سازی استان دارای پروانه استاندارد هستند.

۱۳۹۱/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...