نسخه چاپی

چرا بازی با مراكش برای تیم كی‌روش مهم است؟

تیم ملی كشورمان در اواسط دی ماه به مصاف مراكش می‌رود كه یكی از بهترین بازی‌های تداركاتی ماه‌های اخیر تیم‌ملی است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ شاید بهترین بازی تدارکاتی سال 2016 تیم ملی، همین بازی دی ماه باشد. بازی با مراکش. مراکش که البته حالا تیم دهم آفریقاست و 27 پله در رنکینگ فیفا از ایران پایین تر است اما این بازی اهمیتش در حضور رقیب افریقایی با ترکیب کاملش برابر ایران دارد. تیمی که بعد از بازی با ایران، تنها یک مسابقه دوستانه با ایسلند شگفتی ساز در جام ملت های اروپا دارد. مراکشی ها که با مربی فرانسوی شان برای جام ملت های آفریقا آماده می شون، قبل از بازی با ایران توانستند در یک بازی دوستانه با نتیجه ای پرگل کانادا را شکست دهند.
تقریبا همه 22 یار لیست اصلی شان در اروپا بازی کرده اند. بازیکنانی که سرشناس ترین شان بن عطیه شاغل در یوونتوس است. آنها 6 بازیکن در لالیگا دارند، 6 بازیکن در لیگ فرانسه، تقریبا همین تعداد بازیکن در لیگ برتر و دسته های پایین تر انگلستان و چند نفری هم در بوندسلیگا . همه این گروه البته برای بازی با ایران به صف می شوند چون مراکشی ها به دنبال یک رنکینگ بهتر و شرایط مناسب تر در فوتبال آفریقا هستند. برای آنها دهم بودن در این قاره مثل کابوس است و نمی خواهند تداوم داشته باشد.
این مجال برای یاران کی روش هم که در یک سال گذشته چندان مجال محک خوردن نداشتند، فرصتی استثنایی است. تیم ملی که مسیر پوست اندازی اش تداوم دارد، در نوروز آینده بازی های خیلی دشواری در پیش دارد. مسابقاتی که تکلیف صعودمان به جام جهانی را تا حد زیادی مشخص می کند. مسابقات دشوار دور برگشت که باید از آنها حداقل 9 امتیاز بگیریم و محک جدی خوردن برابر رقبای سخت، می تواند فرصتی بزرگ باشد برای موفقیت آینده.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...