نسخه چاپی

دولت برای تكرار نشدن حادثه شین‌آباد چاره‌ای بیندیشد

وكیل‌مدافع اولیای‌دم دو دختر متوفی در حادثه شین‌آباد به مناسبت فرا رسیدن سالگرد آتش گرفتن مدرسه انقلاب اسلامی روستای شین آباد پیرانشهر در 16 آذرماه، یادداشتی نگاشته است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، متن یادداشت حسین احمدی‌نیاز به مناسبت فرا رسیدن حادثه تلخ شین آباد که در آن سیران یگانه و ساریا رسول زاده به علت شدت سوختگی فوت کرده و 26 دختر دیگر دچار صدمات جبران ناپذیری شدند، به شرح زیر است:

«اینجانب افتخار وکالت این کودکان را داشتم و هنوز این کودکان ناله سر می زنند که؛

1- هنوز مدارس غیراستاندارد زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که تهدیدی بزرگ برای دیگر دانش آموزان این سرزمین خواهد بود و نباید اجازه دهیم داستان شین آباد برای دختران دانش آموز تکرار شود.
2- هنوز کودکانی در استان های محروم کشور در مدارس کپری و خشتی درس می خوانند و از حداقل امکانات محروم هستند.
3- هنوز دیه کامل سیران یگانه و ساریا رسول زاده که شرافت مندانه و شجاعانه خود را پیش‌مرگ نجات 26 دختر دیگر کلاس کردند، پرداخت نشده و والدین آنها چشم براه وعده‌های محقق نشده دولت هستند.
4- هنوز دیه صدمات وارده به دختران ایران زمین هر گاه که دیه آنان مازاد بر ثلث دیه مرد باشد، نصف پرداخت می شود و جنسیت عامل نابرابری دیه بین زن و مرد شده است.
5- هنوز دختران شین‌آباد رنج سوختن و ساختن با شرایط موجود بابت صدمات وارده به تن نازنین‌شان را متحمل می‌شوند.
6- هنوز دختران شین‌آباد بابت حادثه آتش‌سوزی مدرسه‌شان و صدمه‌ای که دیدند، هر شب کابوس می‌بینند و با صدای گریه و ناله به بالین می‌روند.
7- هنوز دختران شین‌آباد، رویای چهره زیبای دخترانه خود قبل از آتش‌سوزی را جستجو می‌کنند و با اشک‌ها و ناله‌های خود یاد آن چهره‌ها می‌افتند که اگر مسولین وقت چاره‌ای برای استانداردسازی مدارس می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.
8- هنوز هیچ‌کس، هیچ مسول، هیچ مقام دولتی یا هیچ شخصیت حقوقی بابت حادثه آتش سوزی شین آباد تحت تعقیب قرار نگرفته و یا پوزش نخواسته‌اند.
9- هنوز کودکان شین‌آباد پیگیر درمان خود هستند و رفتن زیر تیغ جراحی به تفریح آنان تبدیل شده است.
10- هنوز والدین کودکان شین‌آباد نگران آینده دختران خود هستند و از آن زمان تاکنون بالغ بر 4 نفر بر مسند وزارت آموزش و پرورش نشسته است و اجازه ملاقات به این کودکان نداده و حتی عذرخواهی هم صورت نگرفته است.

واقعیت مساله این است که کودکان شین آباد صدقه نمی خواهند آنان دنبال احقاق حق خود هستند. مدرسه آنان از هیچ استانداردی برخوردار نبود و دولت وقت مسبب حادثه بود و تاکنون وعده‌های دولتیان قبل محقق نشده است. این دختران، کودکان ایران زمین بشمار می روند که مستحق شاد زیستن و بازی کردن طبق کنوانسیون حقوق کودک بودند نه اینکه هر روز زیر تیغ جراحی درد و ناله بکشند. امیدوارم دولت تدبیر برای تکرار نشدن این حادثه چاره‌ای بیندیشد و برای تحقق وعده‌های خود به کودکان شین آباد گام بردارد و این امر را حق آنان بداند.

و نگذاریم ناله آنان دامان‌مان را بگیرد.»

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...