نسخه چاپی

آمریكا یك زندانی یمنی گوانتانامو را به آفریقا منتقل كرد

در ادامه تحركات و اقدامات آمریكایی‌ها در قبال زندانیان گوانتانامو، پنتاگون یك شهروند یمنی را از این زندان به كشور آفریقایی «كیپ ورده» منتقل كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع آمریکا از انتقال یک زندانی یمنی زندان گوانتانامو به کشور «کیپ ورده» مجمع الجزایری واقع در غرب آفریقا خبر داده است.

در حالی که باراک اوباما در مبارزات انتخاباتی سال 2007 خود وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، زندان گوانتانامو را تعطیل خواهد کرد، حالا خبر رسیده که پنتاگون یکی از زندانیان این بازداشتگاه مخوف را به کشوری آفریقایی منتقل کرده است.

وزارت دفاع آمریکا از چندی قبل در حال تلاش برای منتقل کردن زندانیان گوانتانامو در کشورهای دیگر است و این تلاشها ادامه دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در تازه ترین اقدامات آمریکاییها پنتاگون اعلام کرد که یک زندانی یمنی گوانتانامو را به کشور آفریقایی «کیپ ورده» منتقل کرده است.

کیپ ورده کشوری مجمع الجزایری واقع در اقیانوس اطلس شمالی و نزدیک ساحل غربی آفریقا است. این کشور به دنبال کودتایی در سال 1974 در پرتغال، از استعمار این کشور بیرون آمد و در سال 1975 رسما اعلام استقلال کرد.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه(دیروز) اعلام کرد که «شوقی عواد بلزهیر» را به کیپ ورده فرستاده است.

بنا بر اعلام پنتاگون، حالا 59 زندانی در گوانتانامو حضور دارند که از این تعداد، 20 تن از آنها هم در صف انتقال از گوانتامامو به دیگر کشورها هستند.

این زندانی یمنی از سال 2002 بدون هرگونه اتهامی در گوانتانامو در بازداشت به سر برده بود. او به همراه چند دیگر دیگر در کراچی پاکستان بازداشت و به گوانتانامو در کوبا منتقل شده بود.

به دنبال درخواست آمریکا، کیپ ورده در سال 2010 یکی از زندانیان گوانتانامو را برای حضور و اسکان در کشورش پذیرفته بود.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...