نسخه چاپی

خضری در گفتگو با نما:

ستاد مبازره با مواد مخدر تاكنون كاری نكرده است/ قانون مبارزه با مواد مخدر نیازمند بازنگری است

عکس خبري -ستاد مبازره با مواد مخدر تاکنون کاري نکرده است/ قانون مبارزه با مواد مخدر نيازمند بازنگري است

عضو كمیسیون اجتماعی گفت: با وجود ستادهای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از توزیع مواد در كشور اما متاسفانه شاهد افزایش روز افزون گرایش جوانان به اعیتاد هستیم.

رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص پایین آمدن سن اعتیاد در میان جوانان، گفت: متاسفانه امروز سن اعتیاد به زیر پانزده سال رسیده است.
وی در ادامه به آمار آموزش پرورش در خصوص اعتیاد اشاره کرد و افزود: طبق آمار ارائه شده یک درصد از دانش آموزان مدارس آلوده به مواد مخدر هستند این در حالی است که 60 درصد دانشجویانی که در دوران دانشگاه به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‎کنند کسانی هستند که در مدارس سابقه اعتیاد داشته‎اند.
وی با بیان این مطلب که آمارهای اعلام شده آمارهای واقعی نیستند، اذعان داشت: بیست درصد از آمار ارائه شده را قبول و باور داریم چراکه هشتاد درصد واقعیت موجود بالاتر از آمارهای ارائه شده است.

خضری در ادامه با اشاره به فرهنگ غلط قایم کردن واقعیت‌ها گفت: فرهنگ غلط قایم موشک بازی در ارائه آمار ایدز باعث شد تا ایدز در کشور شیوع یابد.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در خانه ملت تصریح کرد: نمی‎دانم چرا مردمی که صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند از سوی مسئولان نامحرم محسوب می‏شوند آنها ابا دارند تا واقعیت‎ها را به مردم بگویند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: اگر آمار و ارقام درست را به مردم بگوییم شوکی برای آنها خواهد بود و خودشان برای جلوگیری و عدم افزایش آسیب‎های اجتماعی چاره اندیشی خواهند کرد.
خضری در ادامه به وجود ستادهای مبارزه با مواد مخدر اشاره و بیان داشت: با وجود ستادهای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از توزیع مواد در کشور اما متاسفانه شاهد افزایش روز افزون گرایش جوانان به اعیتاد هستیم.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت با بیان این مطلب که تنها دو کشور از 25 کشور در جهت مبازره با مواد مخدر وزیر دارند، یادآور شد: در کشور ما تنها به ایجاد ستادی که ریاستش بر عهده رئیس جمهور که کار بسیار دارد و وزیر کشوری را که لحظه‎ای وقت ندارد را دبیر ستاد برگزیده‎ایم و الکی دلمان را خوش کرده‏ایم که برای مبارزه با مواد مخدر ستاد تشکیل داده‏ایم.
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اگر نمی‎خواهیم در کشور وزیر مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم حداقل رئیس جمهور معاونی را تام اختیار در ستاد قرار دهد و معاون رئیس جمهور دبیری ستاد را برعهده بگیرد و این معاون تنها همین یک موضوع شغلش باشد.
وی ادامه داد: در کشور در بحث پیشگیری کار و اقدام مناسبی انجام نداده‏ایم و روز به روز شاهد کاهش سن اعتیاد و گرایش جوانانی از مصرف مواد مخدر سنتی به صنعتی سوق یافته‏اند ، هستیم.
خضری بیان کرد: در کشور پروتکل درمان معتادان سنتی را 17 سال است که تغییر نداده‏ایم و برای درمان معتادان صنعتی نیز پروتکلی نداریم این در حالی است که کشورهای پیشرفته برای معتادان صنعتی در بیمارستان بخش‎های مخصوصی در نظر گرفته‏اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه در خصوص ایجاد وزارت‎خانه مبارزه با مواد مخدر، گفت: از آنجایی که تأسیس وزراتخانه برای دولت بار مالی ایجاد می‎کند نمایندگان نمی‎توانند در قالب طرحی این موضوع را پیشنهاد بدهند و دولت می‎بایست در قالب لایحه‌ از مجلس درخواست ایجاد وزارت خانه‎ کند.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...