نسخه چاپی

مرگ ۱۶ هزار نفر در سال ۹۴ به علت حوادث ترافیكی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پارسال بیش از ۱۶ هزار نفر در كشور به علت حوادث ترافیكی جان باختند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ ایرج حریرچی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: علت اصلی سال های از دست رفته عمر در کشور ما ناشی از حوادث ترافیکی است.

وی با اشاره به اینکه بستن کمربند ایمنی باعث کاهش 40 تا 50 درصدی صدمات می شود گفت: کاهش هر یک کیلومتر سرعت 4 تا 5 درصد تصادفات را کاهش می دهد.

حریرچی با بیان این که 9 درصد کل مرگ ها و 12 درصد بار بیماری ها در جهان به دلیل حوادث است افزود: بیش از 50 درصد از مرگ ها در گروه سنی 15تا 44 سال ناشی از حوادث است.

وی با تشریح وضعیت حوادث در ایران و جهان گفت: طبق آمار جهانی مرگ ناشی از حوادث بیش از دو برابر مرگ ناشی از سه بیماری عفونی ایدز، سل و مالاریا در جهان است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سوانح و حوادث نهمین علت فوت در سال 2012 در دنیاست و علیرغم این که کشورهای توسعه یافته در صدد کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث هستند پیش بینی می شود مرگ ناشی از حوادث همچنان افزایش یافته و به هفتمین عامل مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

حریرچی گفت: برخلاف این که مرگ و میر ناشی از خودکشی در زنان بیشتر از مردان است در مورد حوادث برعکس است و مردان بیشتر از زنان به دلیل حوادث فوت می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که در ایران سالانه حدود 33هزار و 500 نفر به دلیل حوادث مختلف جان خود را از دست می دهند افزود: در حال حاضر از نظر مرگ به دلیل حوادث ترافیکی هشتمین رتبه جهان را به نسبت جمعیت دارا هستیم.

حریرچی از کاهش آمار مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در کشور خبر داد و گفت: مرگ ناشی از حوادث ترافیکی در سال 94 نسبت به سال 93 از16 هزار و 872 نفر به 16 هزار و 584 نفر کاهش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت یکی از اهداف توسعه پایدار را کاهش50 درصدی مرگ و آسیب های ناشی از حوادث ترافیکی تا سال2030 عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف دیگر توسعه پایدار دستیابی به سیستم حمل و نقل ایمن و مقرون به صرفه و دسترسی پایدار برای کلیه کاربران است.

حریرچی گفت: در کشور ما علت اصلی سال های از دست رفته عمر ناشی از حوادث ترافیکی است و حوادث ترافیکی سومین علت مرگ پس از سکته های قلبی و مغزی است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استفاده از صندلی کودک 71 درصد مرگ ناشی از تصادفات را کاهش می دهد همچنین استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی مرگ ناشی از تصادف را 70 درصد کاهش می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که به طور متوسط هر 31 دقیقه یک ایرانی بر اثر حوادث ترافیکی از بین می رود گفت: تلفات حوادث ترافیکی در دراز مدت حدود 5 درصد از درآمد ناخالص ملی را از بین می برد.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...