نسخه چاپی

تأیید وجود ۲۸ میلیون كاربر اینترنت موبایل در ایران

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حذف مجوزها برای هر فناوری را عاملی برای جهش پهنای باند در كشور دانست و گفت: اكنون بیش از 28 میلیون در بخش همراه و 7 تا 8 میلیون كاربرد در بخش ثابت كاربر متصل به باندپهن داریم.

به گزارش نما به نقل از سایت وزارت ارتباطات، علی اصغر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چهارمین هم اندیشی توسعه بخش ICT کشور با اشاره به حذف مجوزها از حدود فناوری گفت: همین حذف مجوزها باعث جهشی در توسعه پهنای باند شد به گونه ای که روزی که این کار را شروع کردیم رایتل 360هزار کاربر با دسترسی به اینترنت پرسرعت داشت اما امروز 28 میلیون نفر به باند پهن دسترسی دارند. ضمن اینکه در بخش باند ثابت نیز از 5 میلیون کاربر اکنون به نزدیک به 7 تا 8 میلیون مشترک رسیدیم که دسترسی با باندپهن ثابت دارند.


وی با بیان اینکه آمار نشان می دهد که این اکوسیستم خوب کار می کند، افزود: در حوزه هم جز در مواردی که نیاز بود اقدام به ایجاد رگولاتوری نکردیم.

عمیدیان تصریح کرد: در حوزه پست مدرن نیز شاهد دو اپراتور خواهیم بود که سرمایه گذاری کلانی را می طلبد. ضمن اینکه در بخش شبکه های اجتماعی نیز فضای سرمایه گذاری هزار میلیاردی وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باور نسبت به حضور پرقدرت بخش خصوصی وجود دارد، تصریح کرد: بعد از اجرایی شدن برجام، توان تکنولوژی کشور نباید در قبال ارتباط با کشورهای خارجی ضعیف شود و در گفت و گو با نمایندگان همه کشورها اعلام کرده ایم که حضور بخش خصوصی کشورمان اولویت نخست است.

رییس سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان تصریح کرد: 90درصد تجهیزات مورد استفاده را از داخلی ها تهیه کرده ایم و نمونه ای نداریم که در کشور تولید و مورد تایید قرار گرفته باشد و آن تجهیزات را از خارج وارد کرده باشیم.

بنابه این گزارش چهارمین هم اندیشی توسعه بخش ICT کشور با حضور شرکت ها و فعالان بخش خصوصی عصر امروز (دوشنبه) در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد که دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصراله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات، مهدی محتشمی معاون امور بین الملل وزیر، برات قنبری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی، امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری و تنی چندتن از دیگر مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن حضور داشتند.

۱۳۹۵/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...