نسخه چاپی

درخت ۷۰۰ ساله در بخش كجور ثبت ملی شد

عکس خبري -درخت ??? ساله در بخش کجور ثبت ملي شد

به گزارش نما - ایسنا نوشت:رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر از ثبت ملی درخت ۷۰۰ ساله در روستای "کینج" بخش کجور خبر داد.

«مهدی اسحاقی» در گفت‌و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بخش کوهستانی کجور قدمتی چندین هزار ساله دارد، اظهار کرد: تحقیقات و کاوش‌های علمی انجام شده از گذشته تاکنون نشان دهنده این است که بخش کجور همواره میزبان بسیاری از اقوام و تمدن‌ها در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: با توجه به قدمت بالای بخش کجور باید گفت جایگاه این بخش در میان مناطق فرهنگی و تاریخی بسیار با اهمیت است.

اسحاقی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان میراث ارزشمند انسان، گفت: در کنار فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در راستای حفظ و حراست از میراث‌های کهن و تاریخی می‌شود، ثبت و شناسنامه‌دار کردن آثار از دغدغه‌های میراث فرهنگی در استان مازندران است.

وی از ثبت ملی درخت چنار ۷۰۰ ساله در روستای کینج خبر داد و یادآور شد: در تازه‌ترین اقدامات و فعالیت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر، درخت چنار با قدمت ۷۰۰ سال در روستای "کینج" بخش کوهستانی کجور در فهرست آثار ملی ثبت شد.

رییس میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان نوشهر با قدردانی از همکاری‌ میراث فرهنگی استان مازندران و همه دستگاه‌های دولتی در ثبت این اثر طبیعی باشکوه، تصریح کرد: درخت تنومند و با شکوه چنار در روستای "کینج" همواره یکی از مقاصد مهم و اصلی گردشگران داخلی و خارجی و دوست‌ داران و علاقه‌مندان به طبیعت و محیط‌زیست بوده است.

اسحاقی تاکید کرد: بر همین اساس میراث فرهنگی همه تلاش و همت خود را برای حفظ و حراست و ثبت ملی این درخت به کار گرفت تا سرانجام موفق به ثبت ملی آن شد.

وی درباره برنامه‌های میراث فرهنگی برای مناسب‌سازی اطراف این درخت ۷۰۰ ساله برای سهولت در امر گردشگری روستایی و طبیعی، عنوان کرد: حفظ و نگهداری از این اثر طبیعی از خواسته های ما است و شورا، دهیاری و مردم فرهنگ دوست این روستای زیبا در این مورد همکاری لازم را با میراث فرهنگی داشته اند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر گفت: به طور حتم وجود چنین میراث طبیعی که از طبیعت به ما انسان‌ها به ارث رسیده است می‌تواند نقش بسیار مهم و کلیدی را در رونق بخشی گردشگری روستایی در بخش کجور ایفا کند.

اسحاقی در پایان گفت: وجود این میراث ارزشمند منشاء تحولات مثبت و ارزشمند در حوزه‌های مختلف برای آبادانی بیشتر همراه با توسعه روستایی در بخش‌های مختلف روستای "کینج" می شود و امید است از این پس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

46

۱۳۹۵/۹/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...