نسخه چاپی

همه چیز در «معمای شاه» حرفه‏ ای پیش رفت

عکس خبري -همه چيز در «معماي شاه» حرفه‏ اي پيش رفت

حدیث فولادوند ایفاگر نقش فوزیه در سریال تاریخی معمای شاه كه این شب‌ها از طریق تلویزیون در حال پخش است، در گفت و گویی با بیان اینكه كار كردن با آقای ورزی در«معمای شاه» خیلی برایم لذت‌بخش بود.

به گزارش نما به نقل از بانی فیلم: به حضور و بازی در نقش‌های تاریخی علاقه دارم. حضور در معمای شاه کنکاشی در تاریخ است و می‌توان با حضور در این نوع آثار واکاوی و کنکاشی در تاریخ داشت.

حدیث فولادوند ایفاگر نقش فوزیه در سریال تاریخی معمای شاه که این شب‌ها از طریق تلویزیون در حال پخش است، در گفت و گویی با بیان اینکه کار کردن با آقای ورزی در«معمای شاه» خیلی برایم لذت‌بخش بود، خاطرنشان ساخت: چراکه احساس می‌کردم نسبت به پلان‌هایی که می‌گیرد و شخصیتی که از من در ذهنش تصور می‌کند، خیلی واقف هستند.

وی ادامه داد: در کل همه چیز در«معمای شاه» حرفه‌ای پیش رفت، بنابراین کار کردن در یک گروه حرفه‌ای در چنین روزهایی که شاید خیلی از کارها پشت صحنه‌ حرفه‌ای نداشته باشند، یک حُسن است.

ایفاگر نقش فوزیه در سریال معمای شاه در خصوص چالش‌ها و سختی‌های این نقش توضیح داد: برای ایفای نقش«فوزیه»ملکه عرب زبان دربار پهلوی دوم چون به جز چند دقیقه فیلم، سند تصویری دیگری وجود نداشت. برای رسیدن به نقش و ایفای کاراکتر به گونه‌ای واقعی، نیاز به مطالعات فراوان داشتم. سعی کردم در میان منابع تاریخی درباره این شخصیت تحقیق کنم و در کنار خواندن کتاب‌های تاریخی به فیلم نامه سریال هم رجوع کردم و در نهایت کوشیدم با ترکیبی از هر دو نقش را بیافرینم.

وی یادآور شد: من پیش از این در دو سریال «سال‌های مشروطه» و «تبریز در مه» با آقای ورزی همکاری داشتم و جنس کار وی را به خوبی می شناسم. یکی از روزهای تصویربرداری «تبریز در مه» با وجود اینکه آن روز بازی نداشتم، برای دیدن دوستان سرصحنه حاضر شدم و چون یک پالتوپوست قهوه ای بر تن داشتم کارگردان به همراه همکارانی که در صحنه حضور داشتند، متفق القول اعلام کردند که من با این فیزیک و نوع پوشش شباهت زیادی با فرح دیبا دارم و بعدها محمدرضا ورزی عنوان کرد که در حال نگارش مجموعه‌ای است و من را برای نقش همسر محمدرضا پهلوی مناسب می داند و پیشنهاد داد که کتاب «دخترم فرح» را مطالعه کنم.

فولادوند در خصوص میزان شناختش از شخصیت «فوزیه» و ایفای این نقش در یک مجموعه تاریخی عنوان کرد: من هم مثل سایر بازیگران «معمای شاه» که به ایفای نقش‌ پرداختند، در همین حد که شخصیت فوزیه چه کسی بوده و در چه مقطعی از تاریخ حضور داشته، شناخت داشتم. اما بعد از اینکه ایفای این نقش به من سپرده شد، چند کتاب از طرف آقای ورزی به من معرفی شد که کامل آنها را مطالعه کردم. به دلیل اینکه این شخصیت زندگی‌نامه‌ای برای خودش نداشت، خودم هم چند کتاب دیگر درباره این شخصیت را به طور جسته و گریخته مطالعه کردم و توانستم نسبت به این شخصیت شناخت بیشتری پیدا کنم.

این بازیگر سینِما و تلویزیون گفت: به نظرم حضور در معمای شاه کنکاشی در تاریخ است و می‌توان با حضور در این نوع آثار و یا تماشای آن واکاوی و کنکاشی در تاریخ داشت.

۱۳۹۵/۹/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...