نسخه چاپی

شهاب نادری در گفتگو با نما:

نگاه غالب در دولت یازدهم به واردات است تا صادرات/ وزارت صنعت و معدن تجارت را باید تعطیل كرد

عکس خبري -نگاه غالب در دولت يازدهم به واردات است تا صادرات/ وزارت صنعت و معدن تجارت را بايد تعطيل کرد

عضو كمسیون اقتصادی مجلس گفت: مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت با این كه تجربه دارند و كارشناسان این بخش در كشور محسوب می‌شوند اما برای پذیرش وزارتخانه صنعت و معدن تجارت ساخته نشده‎اند.



شهاب نادری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، در خصوص کاهش صادرات محصولات داخلی، گفت: اکثر صادرات و واردات از نقاط مرزی کشور صورت می‎گیرد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که تمهیدات اندیشیده شده در دولت در جهت صادرات کالاها مناسب نیست، افزود: در جهت صادرات لازم است که تمهیداتی اندیشیده شود تا صادرات محصولات دلاخلی بیشتر از وارداتمان باشد اما این تمهیدات امروز در کشور ما جابجا اجرا می‌شود.
نادری در ادامه به بسته بندی‎های نامرغوب کالاهای صادراتی اشاره کرد و اذعان داشت: تا زمانی که نتوانیم کالا‎های خود را در بسته بندی های مرغوب به کشورهای دیگر صادر کنیم قطعا نخواهیم توانست بازار کشورهای همسایه و فراتر از آن را در اختیار خود بگیریم.
عضو فراکسیون ولایت مجلس ادامه داد: دلیل اصلی مثبت ظاهر نشدن در بحث صادرات تجار و بازرگانان کشورمان است که در امر بسته بندی و تبلیغات ضعیف عمل کرده‎اند.
وی به نبود صنایع تبدیلی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تا زمانی صنایع تبدیلی ما از ابزارهای روز بهره‎مند نشوند در امر صادرات محصولات داخلی بخصوص در حوزه کشاورزی و صنعتی با مشکل مواجه خواهیم شد و رفته رفته بازارهایی را که در اختیار داریم از دست خواهیم داد.
عضو کمیسیون اقتصادی با تأکید بر این مطلب که وزارت خانه صنعت معدن و تجارت تعطیل است، گفت: مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت با این که تجربه دارند و کارشناسان این بخش در کشور محسوب می‌شوند اما برای پذیرش وزارتخانه صنعت و معدن تجارت ساخته نشده‎اند.
وی گفت: وزارتخانه صنعت و معدن تجارت توجه چندانی به احداث صنایع تبدیلی در کشور ندارند و تا کنون در این راستا اقدام مثبتی انجام نداده‏اند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر این مطلب که استراتژیست‎های وزارت صنعت و معدن تجارت معلوم نیستند چه افرادی هستند، اذعان داشت: از اعضاء و مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت در خواست داریم که تجهیزات صنایع تبدیلی و جانبی صادرات کالاها از کشور را به روز کرده و تمهیداتی برای افزایش صادرات در نظر گیرند.
نادری در خاتمه گفت: مسئولان وزارت صنعت و معدن بخواب رفته‎اند از این رو امید چندانی به بهبود وضعیت صادرات و کاهش واردات در کشور نداریم.

۱۳۹۵/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...