نسخه چاپی

كوبا و آمریكا درباره آشتی صحبت می‌كنند

كوبا و آمریكا درباره ارائه نقشه راه و همچنین تشنج‌زدایی به منظور تعمیق روابطشان امروز (چهارشنبه) در اولین دیدار از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریكا و فوت فیدل كاسترو، صحبت خواهند كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: کوبا و آمریکا درباره ارائه نقشه راه و همچنین تشنج‌زدایی به منظور تعمیق روابطشان امروز (چهارشنبه) در اولین دیدار از زمان انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری منتخب آمریکا و فوت فیدل کاسترو، صحبت خواهند کرد.

پنجمین کمیسیون دوجانبه آمریکا و کوبا در حالی برگزار می‌شود که عدم اطمینان درباره آینده روابط دو کشور همزمان با صحبت‌های دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا درباره پایان دادن به این روابط، در حال افزایش است.

دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به کمپانی‌های این کشور تاکید کرده تا توافق‌های تجاری خود را با کوبا تکمیل کنند تا به تحکیم سیاست‌های ریاست جمهوری همزمان با روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ کمک کنند.

وزارت خارجه کوبا روز سه شنبه گفت: ما به دنبال انجام اقداماتی در هفته‌های آتی برای پیشرفت در روابط میان دو کشور هستیم. این اقدامات شامل دیدارهایی در سطوح عالی و توافق‌هایی برای همکاری در زمینه‌های مشترک بین کوبا و آمریکاست.

دولت کوبا تا به امروز نسبت به اظهارنظرها و صحبت‌های ترامپ سکوت اختیار کرده است و منتظر این است که وی از موضع خود برگردد.

بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی نظیر جنرال الکتریک در مراحل نهایی مذاکرات توافق با کوبا هستند.

حامیان آمریکایی تشنج‌زدایی گفته‌اند که این روند زندگی مردم در کوبا را بهبود می‌بخشد.

۱۳۹۵/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...